Jak zařídit, aby se vaše povídka dala číst

31. března 2010 v 21:04 | Tenny |  Názory, úvahy a téma týdne
EDIT: Ježišmarjá, lidi, nečtěte to. Je to snůška žvástů, kterou mi brání smazat jen nostalgie a ta diskuze pod tím, která mi přijde zajímavá. Teď, když to čtu, musím se chytat za hlavu, co jsme to sakra vlastně napsala... No jo, holt. Co naděláme.

Víte, často prohlížím cizí blogy a narážím na nich na rubriku "povídky". Často na ni klikám v obavách, co na mě čeká. A ty obavy bývají většinou oprávněné.
Napadlo mě napsat soupis bodů, které by se mohly hodit nejen začínajícím amatérských písálkům, ale i velkým zvířatům na poli internetových povídek a fanfiction.
Nenutím vás, abyste se jimi řídili. Je to spíše soupis toho, co mě tolik bije do mého oka zkušeného čtenáře a začínajícího kritika amatéra. Neváhejte mě doplnit, či se se mnou hádat. Ignorovat mé rady samozřejmě můžete taky, ale mohly by vám pomoci.

Ještě chci dodat, že tyto rady nejsou myšleny nijak osobně a pokud jste již udělali něco, co výslovně nedoporučuji, můžete udělat dvě věci: 1. Předělat to
2. Vykašlat se na to.
Je to na vás. ;)


Je to trochu nepřehledné, jelikož jsem psala to, co mi zrovna přišlo na mysl. ;) A asi tam budou nějaké překlepy, tak se omlouvám...

1. Než napíšete povídky daného žánru, přečtěte alespoň 5 kvalitních knih žánru stejného. Filmy/seriály/amtérské povídky se nepočítají. Než napíšete FF, měli byste mít přečtené/shlédnuté dílo celé. (Fajn, u Naruta nemusíte xD )
2. Pište vždy ve wordu či jiném programu, který upozorňuje na překlepy a gramatické chyby. Přesto poté povídku samy projďte, některý chyby PC neopraví. Pokud nemáte s pravopisem zkušenosti, poproste někoho, ať vám příběh zkontrolujte.
3. Ujistěte se, že znáte přesný význam slov epilog, prolog, sequel, prequel, úvod, dovětek, poznámka pod čarou, ať je nepoužijete nesprávně.
4. Název pište česky. Anglický název sice zní "kůl", ale dokazuje následující: - autor se snaží za každou cenu být zajímavý/autor nemá fantazii, aby dokázal vymyslet český název.
Pokud aj název použijete, tak rovnou napište celou povídku v aj. Jestli ho i přesto použijete, aspoň se ujistěte, že je gramaticky i logicky správný. (nejlépe u učitelky angličtiny/rodiče/staršího sourozence/v případě nouze použijte google překladač.) EDIT: Občas se anglický název hodí, ale pouze v případě, že se povídka např. odehrává v Anglii/Americe.
P.S. - to samé platí i o jiných jazycích.
5. Nepoužívejte jako název jméno hlavního hrdiny. Pokud tak učiníte, napište povídku OPRAVDU dlouhou, abyste se mohly vymluvit, že jste všechnu svou fantazii využili na příběh a na název už vám nezbyl čas. (viz Harry Potter, Naruto, Eragon, apod.)
6. Nejoptimálnější délka názvu je 1-3 slova. Pěti a více sloví název je již příliš dlouhý a nepoužívejte ho, pokud nechcete název degradovat do potupných zkratek.
7. Pokud chcete mít zajímavý název, nepoužívejte následující slova: láska, nenávist, zapomenout, osud, draci, elfové, upíři, vlkodlaci, krev, zamilovat se, nešťastná, tajemný, tajemství, škola, akademie, zrada a jejich slova příbuzná.
8. Pokud vás žádný název nenapadá, napište první či několik prvních kapitol a dejte to někomu přečíst (např. nejlepší kamarádce) a poté se ho zeptejte, jaký název by navrhoval.
9. To, že 20 lidí tvrdí, že vaše povídka je nejlepší na světě, neznamená, že si to bude myslet i dvacátý první.
10. Naučte se přijímat kritiku, pomůže vám se zlepšit. Ale také se naučte rozpoznat kritiku od prostého urážení a shazování. Zkuste dát svůj příběh někomu přečíst a zeptejte se ho, co si o tom doopravdy myslí.* Pozor! Ne rodičů/příbuzným! Mají sklony zkreslovat skutečnost, aby vás nezranili.
11. O komentářů se nerovná špatná povídka. O komentářů se rovná neznámá povídka. To není totéž.
12. Pokud mají vaši hrdinové americká jména, ujistěte se, že chodí do americké školy, jí hamburgery a koukají na baseball. (toto je pouze metafora - je tím myšleno, že pokud vašim hrdinům dáte cizí jména, musí se příběh odehrávat v cizině. A ujistěte, že nestrkáte české knedlíky do americké školní jídelny - tj. že nestrkáte české zvyklosti do zemí, kde se nedějí)
13. Než pojmenujete postavu, zamyslete se, zda by jste dali dotyčné jméno svému dítěti. Poté se zkuste zeptat rodičů/kamarádů na totéž. Nejde tu o krásu jména, nýbrž o uvěřitelnost! (případně použijte kalendář...)
14. Drtivá většina lidí v Čr/Americe/Japonsku má pouze jedno jméno křestní a jedno jméno jako příjmení. (a to druhé křestní jméno mají křesťané, zlatíčka :) ) EDIT: Křťení, ne křesťané. No fajn, já jako ateista předpokládám, že jsou všcihni křesťané křťení, mńo. A pak ještě šlechtici a upířy na Zeměploše. Za toto upozornění děkuji Tallovi.
Normální rodič své díte nepojmenuje Marie Jozefa Karolína Nováková ani Půlnoční bouře Nováková. (ano, existují lidé se dvěmi jmény, ale jak říkám, není to obyvklé)
15. Ujistěte se, že dokáže vyslovit jméno hlavního hrdiny a jste schopní ho říct na jeden nádech.
16. Přezdívky se zakládají na pozorování ostatních, často připomínají nějakou trapnou událost, zlozvyk, či zvláštnost. Nikdo (tedy, nikdo normální) si nevymýšlí vlastní přezdívku.
EDIT: Toto se netýká internetových přezdívek, tam je to naopak. Za toto upozornění děkuji Tince.
17. Nejvíce lidí na světě má černé vlasy (asiati, černoši, apod.) Evropani mají v DRTIVÉ většině hnědé, případně černé vlasy. Na celém světe existuje zhruba 1% přirozených absolutních blond. Zrzavá je také dost vzácná.
(ale kdo říká, že si váš hrdina nemůže barvit vlasy, že... )
18. Než vymyslíte, co bude mít váš hrdina na sobě, představte si sami sebe ve stejných šatech, jak jdete po ulici. (- týká se povídek, co se odehrávají v současnosti a této realitě)
19. Nedávejte hrdinovi šaty, které jste si vždy přáli mít.
20. Nedělejte hrdinu jako personifikaci svého lepšího já, nebo jako představu, jací toužíte být.
21. Každá postava musí mít alespoň tři špatné vlastnosti, přičemž ukecanost a lenost se nepočítá.
22. To samé platí i o dobrých vlastnostech.
23. Nepřehánějte. V ničem. (EDIT: Kromě parodií. Opět děkuji Tince)
24. Řiďte se pravidly genetiky. (dva černovlasý nemůžou mít dceru blondýnku a černovlasý a blondýna také nebudou mít nanejvýš pravděpodobně blondýnku. - EDIT: Může, jak upozornil Tall, ale nedoporučuji to, ušetříte si zybtečné vysvětlování. Nebo můžete do hry zapojit bloňdatého souseda, že... xD )
25. Nemutujte. Půlelfové, půlupírové, Napůlupíři-vlkodlaci, napůl víly, napůl démoni... Takovéto patvary nepoužívejte. Stavět na tom celý příběh je vyloženě volovina.
26. Každý má nějaký slabin a může zemřít. OPRAVDU každý, i vaše postava. Vymyslete alespoň tři lehce proveditelné způsoby, jak zabít vaši postavu. (týká se hlavně fantasy, sci-fi a fanfiction)
27. Nejlepší rasa hlavního hrdiny je člověk. Je to nejjednodušší napsat...
28. Než budete tvrdit, že pouze váš hrdina může zachránit svět, zauvažujte, zda to doopravdy není proveditelné i pro nějakou jinou, hypotetickou postavu. Zauvažujte, zda se svět nemůže zachránit sám.
29. Neoživujte. Kdo je mrtvý nechť mrtvým zůstane. Pokud přesto oživité, uvědomte si, že to bude mít na dotyčném následky (od deprese až po odpadávání hnijících orgánů a touhu vysát okolí mozek)
30. Než vytvoříte postavu děsně zlého pána zla, přečtete si tohle.
31. Ne, Smrťák jako hlavní hrdina opravdu není originální.
32. Až povídku napíšete, nechte ji třeba jeden den odležet a pak si ji přečtěte znovu. Odhalíte chyby a nesrovnalosti, co jste předtím přehlédli.
33. Nevybíhejte do odborností a poučování, pokud dané problematice nerozumíte. (hlavně co se týče sci-fi) Vyhnete se tak trapné chvilce, až vás nějaký opravdobý expert uvede na pravou míru. (EDIT: Jako se to stalo mě vážení. xD )
34. Lepší jeden kritický komentář než deset typu "krááááásný"/"Totálně kawaiii!!!!"/ "Žeru to!".
35. Ignorujte výzvy o další díly, pište podle nálady a časové zaneprázděnosti. Rozhodně se do psaní nenuťte!
36. Pokud máte spisovatelský blok, prostě všechno odložte a dělejte něco jiného. Však se nic nestane, povídky nemaj nožičky a čtenáři se nezblázní (i když to občas tvrdí).
37. Sebekritika je dobrá věc, je to ovšem něco jiného než naprostý pesimismus a nulová sebedůvěra.
38. V textu nepoužívat smajlíky, závorky a moderní "kůl" psaní. To si kdyžtak nechte na poznámky pod čarou či poznámku autora.
39. Ne, úvod opravdu neznamená, že tam dáte obrázek a řeknete, že chystáte novou povídku na téma láska a zrada.
40. Dramatická zablesknutí v očích, rozšířené chřípí či bojovně vystrčená brada siće zní poeticky, ale věštinou to není fyzickiy proveditelné a běžně to nevidíte. - vymyšleno Tinkou, upraveno mnou.
41. Ať už čtenáři chtějí cokoliv, je to hlavně vaše povídka. Nenechte s e vydírat, povídky tu jsou pro váš duševní klid a pro zábavu čtenáře.
42. Existují i čtenáři idioti, co všude píšou, že ta povídka je blbá, nemusíte kvůli tomu hned propadat depresi.
43. Ovšem někomu vaše povídka opravdu může přijít blbá... Jsme ve svobodné zemi, nezapomeňte!
44. Nedělejte povídky na objednávku a rozhodně nedělejte povídky, kdy se s kamarádkami dohodnete, že budete hlavní hrdinky a každá napíše své vlastnosti a jméno!
45. Japonská jména jsou možná cool, ale musíte umět rozpoznat, co je jméno a co příjmení.
46. Pokud chcete mít originální povídku, nikdy, nikdy nepište fanfiction ve stylu Nová generace nebo Co by bylo kdyby my jsme se dostali do onoho světa/oni by se dostali k nám.
47. Ve FF se držte původních charakterů, usměvavý Sasuke s citlivým srdcem a Snape, co rád trhá kytičky a tancuje při měsíčku, opravdu není dobrý nápad.
48. Nezapomeňte, jsou to jen povídky.
49. Ani s 50 komentáři si neděljte iluze, že by to mohla být kniha. To se stává opravdu zřídka... Znám pouze tři případy.
50. Berte to s nadhledem!



Tak co? Souhlasíte, nesouhlasíte? Toužíte něco doplnit? Chcete mě poslat do háje? No, prostoru máte dost. :)

*Pokud po kritice toužíte a nedostává se vám jí, můžete se se mnou domluvit, třeba vaše díla přečtu, ale nic neslibuji. ;)
 

7 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Yone Yone | Web | 31. března 2010 v 21:30 | Reagovat

Haha... U některých bodů jsem se docela smála. (Snape trhající Kytičky? XD Fakt dobré....)
Uf... ještě že většinu (a všechny zásadní body) dodržuju. Některé body mi ale přijdou dost nepodstatné- třeba 12 (pokud tedy pisatel příběhu neřekne, že se to odehrává v Americe.) řekla bych, že ani nejhloupěji zvolená jména neudělají z dobré povídky nečitelnou. :3

Já teda píšu příběhy které se neodehrávají v tomto světa (protože o světě vím moc málo a nechci se dostat do hloupé situace. :3) Takže si můžu dávat jména jaká se mi zachce.
A tři jména nemají jenom křesťané. Mám několik spolužáků se dvěmi křestními a nejsou křesťané. (já naopak křesťan jsem a mám křestní jen jedno) Fakt je, že většinou to tak bývá. :3

Co se týče bodů ohledně názvu příběhu, souhlasím. (*vzpomíná na svůj příběh co se jmenoval anglicky a měl v názvu šest slov.* (ale tehdy jsme byla malá. překvapuje mě, že jsem tam neměla gramatickou chybu. -no, na tom nezáleží)

Některé blogy s povídkami mě fakt dostávají do kolen. XD Ne že bych byla nejlepší spisovatelka... ale já svoje povídky raději zatím nezveřejňuji (čekám, až dozrají... whahhaaaa!)

Dobrej článk... :3

2 Tenny Tenny | Web | 31. března 2010 v 21:37 | Reagovat

[1]: Na Snapea trhajícího kytičky jsem bohužel opravdu jednou narazila... Navíc to bylo při měsíčku a byl nahý. :/ xD
Co se týče dvanáctky - to mi naopak přijde dost podstatné. Není nic horšího, když se postava jmenuje Miley a chodí do školy v Praze, věř mi. xD

Jo, jasně, já znám taky lidi se třemi jmény, ale to je prevence proti blbkám, co svou postavu pojemenují Charlotta Esgargot Milénia von Pudding. xD

Díky. ;)

3 Nakano Miharu Nakano Miharu | Web | 31. března 2010 v 21:43 | Reagovat

5. Nepoužívejte jako název jméno hlavního hrdiny. "hupsí :-D ale to jméno má hlubší váznam - fakt :-D ale s tím narutem to sedí :D "

13. Než pojmenujete postavu, zamyslete se, zda by jste dali dotyčné jméno svému dítěti. "neeeeee!!! :-D tuhle chybu jsem udělala jen jednou a budu toho litovat do konce života - to jméno je tak strašnýýý :-D "

26. Každý má nějaký slabin a může zemřít. OPRAVDU každý, i vaše postava. Vymyslete alespoň tři lehce proveditelné způsoby, jak zabít vaši postavu. "hmmm... hned v druhým díle jsem zabila a znovu oživila hlavní postavu... :-D hjuuu... a potom jsem oživovala ještě jednou a mám to v plánu znovu :-D "

29. Neoživujte. "pozdě..." Kdo je mrtvý nechť mrtvým zůstane. Pokud přesto oživité, uvědomte si, že to bude mít na dotyčném následky (od deprese až po odpadávání hnijících orgánů a touhu vysát okolí mozek) "tak zombíci mi po blogu ještě nechodí :-D "

moc bodů jsem neporušila :-D juhůů :D

4 Yone Yone | Web | 31. března 2010 v 22:11 | Reagovat

[2]:
No... jo... je podstatná. Ale je trochu pro "debily". (i když i takový jsou... a Boužel i píšou povídky. XD) Uznávám. :3 Ale některé z bodů (teď je ale nemůžu najít... je jich moc) jsou opravdu až příliš jasné věci. XD

5 Hesteth Azees Hesteth Azees | Web | 31. března 2010 v 23:21 | Reagovat

Docela jsem se pobavila, je taky vidět, na jaké žánry míříš nejvíc :D
No a dospěla jsem k závěru... Že se za svoje povídky strašně stydím. :D *jde kontrolovat překlepy* :D

6 alfalfa alfalfa | Web | 1. dubna 2010 v 8:27 | Reagovat

Myslím, že si to napísala naozaj dobre a všetko si vystihla.

7 Tinka Tinka | Web | 1. dubna 2010 v 10:24 | Reagovat

Jaj, to je pravidel. Jak smutné, že je jich potřeba tolik :-( , nicméně vystihlas to celkem přesně. Ke konkrétním bodům:
7- aj, je fakt, že jsme si s Leah mohly dát víc práce s názvem- Vzpomínky asi patří do špatné kategorie názvů, co?
8- takže kdyby se ti to chtělo číst a poradit nám něco lepšího...
16- pro internetové přezdívky to platí taky? :D
23- a co když chce někdo napsat parodii? nebo to je špatně, že je většina z nich založená na přehánění vlastností postav?
37- to by si měla přečíst Lenka :D
47- ať žije Měsíc v jináči :-D
Mimochodem, dodala bych jeden bod:
-dramatická zablesknutí v očích nebo zlostí roztažená chřípí u nosu vypadají v povídce možná zajímavě, ale nikdy jsem je na vlastní oči u živých( ani mrtvých ) osob neviděla.

8 Tall Tall | 4. dubna 2010 v 16:34 | Reagovat

Pár věcí.
33) je důležité ať píšeš cokoliv. Třeba i seznam toho co nemáš dělat. Genetice totiž rozumíš jako koza petrželi. Ze dvou tmavovlasých může být blondýna.
Otec geny Aa matka taky Aa při úplné dominanci tmavovlasí.
Dítě dostane od matky a od otce a a má aa. Je tedy světlovlasé.
4) Na Naruta, či jiné anime můžete použít Japonštinu na HP angličtinu. Stačí dobrý důvod.
9)svatá pravda
12)Pokud píšete FF automaticky dáváte jména podobná těm originálním, i když je to umístěné někam jinak. Respektive třeba u Haibane Renmei bys prvky Japonské kultury pohledal, ale jména jsou Japonská.
14)Kromě šlechticů, křtěních (to neznamená křestaň)
17)Záleží na národu, pokud budete psát o vikinzích a většina postav bude mít vlasy barvy havraních křídel jě něco blbě. Obráceně v Japonsku na plavovlásku nenarazíš.
37)tím se řiď

9 Tenny Tenny | Web | 4. dubna 2010 v 19:37 | Reagovat

[3]: No, porušila si pouze ty, které se porušují nejčastěji. Ale s tím oživováním to nepřeháněj - nic se nemá přehánět a tyhle nesmrtelné posatvy pak čtenáře omrzí. Nedokážou se s nimi příliš ztotožnit.

[7]: No to si piš, že vzpomínky tam patří. xD A číst? Možná, ale jsem nyní časově zaneprázděna. Kdyžtak vám něco poradím, ale zázraky neslibuju.
16 - Ne, neplatí. To bych pak urazila i sebe. xD
23 - No, tenhle seznam jaksi ignoroval existenci parodií. xD Ale doplním to tam...
37 - Častý problém dobrých autorů. Ty, co píšou špatně, mají zase často sebevědomí přehnané. xD
47 - Jasně, geniálně odstrašující věc. :D
A s posledním bodem souhlasím, přidávám ho. ;)

[8]: Jej, to jsem si hezky naběhla na vlastní meč. Ve skutečnosti to vím, ale chtěla jsem popis co nejvíce zjednodušit - slyšela jsem i o případu, kdy s ženě s černochem narodila běloška a až té se narodilo černošské dítě, takže ano, samozřejmě že černovlasý může mít bloňdaté dítě. Já jen narážela na pitomé Mary Sue, jejichž otec je černovlasý, matka rusovlasá a dítě blondýna. xD
Co se týče bodu čtyři - ale musí to být hodně dobrý důvod.
K sedmnáctce - No jistě, tak jsem to myslela.
A to poslední - by ses divil, jak moc se tím řídím. Můj problém je, že jsem líná. xD

10 TheJmoto TheJmoto | Web | 6. dubna 2010 v 20:56 | Reagovat

No klobouk dolů, dala sis s tim asi hodně práce ;-) ale někdy mi to přijde dost subjektivní. Už jsem měla čest se spoustou povídek a myslím, že některé detaily, které popisuješ z ní hned nemusí dělat špatnou. Každému se líbí něco jiného  a každý má svůj styl. :-D

11 Leah Leah | 6. dubna 2010 v 20:58 | Reagovat

mno :) jako dobré, většina těch rad je fakt pravdivá a taky mi někdy vadí ale upřímně ne vždycky je dodržuju :) kdo by se taky babral s pravdivými informacemi když má depku a potřebuje se vypsat (můj případ)
Tinka: nechápu co máš proti :) vzpomínky asi jsou trošku horší název ale zase máme jistotu že nás pochopí i ti největší zabedněnci a upřímně s tou třiasedmičkou... nechapu proč by to mělo bejt na mě, já taky tvrdim jen to, že nemam talent a je to viděl ale i tak sem tvrdohlavá a nevzdám se :) (bože chraň nás všechny)
a pak mam pár doplnků: s tou gramatikou si zapomněla zdůraznit vynechání prvních písmen typu sem místo jsem (když o tom tak uvažuju tak jsem taky tuhle chybu udělala v tomhle komentáři, ale jsem líná to opravit :)) to se hodí maximálně do přímý řeči.
a hlavně, když už autor je natolik učený a dá hrdinu s cizím jménem do příslušného státu, je to stejně na nic, když pak dá větu: "za pět minut mi začíná čeština" neřekla bych, že někde v Americe se učí 'češtinu' pět krát týdně... bohužel toto neni chyba jen u začátečníků, na češtinu a Anglii jsem narazila i v knižkách :(
p.s. tak jsi měla pravdu Tinko, dneska jsem dělala ty úkoly cos mi zadala a nevidržela jsem to a musela jsem ti tenhle článek přečíst :)

12 Annie-chan Annie-chan | Web | 7. dubna 2010 v 13:15 | Reagovat

Já takových chyb udělala... ale už se to omezuje :)
A myslím, že na jednu mojí se vztahuje jen jedno omezení :D

13 Aishika Aishika | 7. dubna 2010 v 16:38 | Reagovat

Tak pravidla jsou to hezká, to ano ... ale myslím že pokud se autor řídí svou fantazií, tak nemusí řešit pravidla, nechci tě tím urazit, ale určitě jsou lidi kterým vyhovuje Snape trhající kytičky ... nejde o to jaké si kdo vyloženě zvolí téma ... jde o to jak to napíše ...

A ještě k těm jménům ... já psala příběh kde byly běžné 3 první určovalo stav/vrstvu (něco jako jsou kasty v indii) druhé bylo jméno a pak bylo příjmení ... ono podle mě postava může mít jmen klidně 10 ale musí to mít rozumný důvod ... a pokaždé když jé někdo osloví, měla by mít přezdívku, né aby se vyjmenovávalo těch 10 jmen ...

Třeba takové Liream Eya Ewivan se celkem ještě vsákne ... ale Božena Krasomila Svatoušová už fakt ne ...

Ale na zasmání dobré ..:) oceňuji tvou práci ..

14 Tenny Tenny | Web | 7. dubna 2010 v 17:22 | Reagovat

[13]: No, to máš asi pravdu, fantazie by se neměla omezovat pravidly, však jsou jsou to spíše rady.

Jistě, ty jména se týkají běžného světa. Pokud je to nějaký fantasy svět, kde je to běžné, to už záleží na autorovi, ale hodně začínajících pisatelů dává svým postavám tak dlouhá jména, že by se za ně nemuseli stydět ani upíři ze Zeměplochy a druhou postavu pojemenují třeba Luboš. Opravdu, tohle se hodí spíše pro někoho, kdo s psaním nemá zkušenosti, protřelí veterání si stejně jdou za svým, že.

15 Tall Tall | 7. dubna 2010 v 17:40 | Reagovat

[13]: Jinak pokud někdo chce psát o muži co ho potká za úplňku jak trhá kopretiny tak ať si to napíše. Nic proti, ale ať mu proboha nedává jméno Snape.
Jak první tak druhé jméno je v pořádku. U té druhé je akorád vidět, že chudinka pochází z rodiny, která neumí dávat jména a je křestansky založená.

[11]: Tohle se vztahuje na povídky, které zveřejnuješ. Pokud si zveřejnuješ své depkařiny... No terapie na internet nepatří...

16 nettiex nettiex | 8. dubna 2010 v 17:47 | Reagovat

Skvělý to článek, člověk se rád poučí (hlavně ta ^^

I když jsem tak nějak nepochopila, jak může být křesťan nepokřtěn... z mých skromných znalostí náboženství vím, že křest je v podstatě přijetí do křesťanské církve, iniciační obřad... takže "věřící" ať si je klidně tou svěcenou vodou nepocákán, ale o existenci nepokřtěných "křesťanů" vcelku pochybuju.

A k 11) - nebo 0 komentářů = autor komenty nechce xD

17 nettiex nettiex | 8. dubna 2010 v 17:50 | Reagovat

[16]: sice nechápu, proč se neodeslal taky zbytek té závorky, nicméně znovu -
- a hlavně ta sedmička ^^. Teď přemýšlím, kolik takových povídek jsem už četla ^^

18 Tenny Tenny | Web | 8. dubna 2010 v 17:58 | Reagovat

[16]:,[17]: Já to s tím křesťasntvím taky moc nechápu, proto ta zmatenost. Jsem ateista a o těchle věcech vím houby, takže... xD
Ale ne každý pokřťený je křesťan, to pozor.

K 11 - Jo? Ty znáš někoho, kdo nechce komentáře? xD Tak to je někdo, kdo se opravdu neřídí pravidlem 37. :D

19 nettiex nettiex | 8. dubna 2010 v 18:04 | Reagovat

Já jsem... no, z větší části nevěřící než věřící, nicméně pokřtěná jsem, takže... hm, technicky křesťanka, jelikož jsem nikam nekonvertovala - ani ještě neumřela xD, ale tíhnu k tomu ateismu xD
Sice o těhlech věcech vím jen o pár centimetrů vzrostlejší houby než ty, ale... prostě pro mě nepokřtěnej křesťan není křesťan xD

A k té jedenáctce... nene, jen má svoje... důvody xD

20 Tenny Tenny | Web | 8. dubna 2010 v 18:08 | Reagovat

[19]: No, téma křesťantsví bych radši uzavřela, ať se do toho nezamotám a neskončí to pravidlem 33. :D

Jo? Svoje důvody? A nenarážíš náhodou na sebe? :D
Mimochodem, možná nechceš komentáře ke svojí povídce, ale dáváš komentáře k cizím povídkám? Já totiž zase něco sepsala. *reklama! xD*

21 nettiex nettiex | 8. dubna 2010 v 18:18 | Reagovat

O rodičích a dětech?
Pravdou je, že mě ten název dost zaujal, ale zatím jsem se tomu čtení (ne)úspěšně vyhýbala (rychlé prolétnutí textu... není čtení. Prostě ne, a hotovo xD) - protože téma rodič a dítě momentálně zpracovávám taky a snažím se vyhýbat všemu byť jen vzdáleně - třeba názvem - podobnému xD

Jo, takže s mou silnou vůlí můžeš čekat komentář velmi brzy.

22 Tenny Tenny | Web | 8. dubna 2010 v 18:21 | Reagovat

[21]: Vzhledem ke "kvalitě" si to klidně přečti. xD Zděsíš se a řekneš si, že musíš napsat něco lepšího! :D

23 nettiex nettiex | 8. dubna 2010 v 18:29 | Reagovat

[22]:
Pokus o porušení pravidla 37? :D
Tse tse xD

24 Tenny Tenny | Web | 8. dubna 2010 v 18:48 | Reagovat

[23]: Nee, čistá pravda. Mám to potvrzený od renomovanýho kritika, abys věděla. xD

25 nettiex nettiex | 8. dubna 2010 v 19:01 | Reagovat

[24]: Opravdu? A kdopak to byl? (ono, napadá mě jen jedna určitá osoba, ale... )

26 Aishika Aishika | 8. dubna 2010 v 19:21 | Reagovat

[14]: protřelí veteráni ..? :D jako bych někdy napsala víc jak 2 příběhy ..:DD

[15]: proč by mu nemohl říkat Snape ..? Je to hrozné jméno, to jo ..(tuším že od potra) autor by neměl omezovat svou fantazii ... někomu se třeba bude líbit i ta Božena Krasomila Svatoušová ...

Jen k těm křesťanům, já žiji v tom že pokřtěný může být kdokoli a nemusí být křesťan ... mezi křesťanstvím a křtem je trochu rozdíl ...

Jen k tomu pravidlu 37, mě dost lidí vyčítá že když něco napíšu, tak to škubu a vyhazuji dřív než má vůbec někdo šanci vymluvit mi že to není hrozný ..:D

27 Tenny Tenny | Web | 8. dubna 2010 v 19:35 | Reagovat

[26]: Jistě, a počítala si i ty roztrhané? xD

Tady nejde o jméno, nýbrž o postavu. Narozdíl od originálních povídek, aby mohla být povídka nazvaná fanfiction, musí mít s původím příběhem alespoň trochu společného. Snape trhající kytičky... To má autor hodně velkou fantazii, slušně řečeno. xD Pokud jsi ovšem nečetla Harryho Pottera, tak tuhle narážku nejspíš nepochopíš, protože se týká právě fanfiction na tohle téma.
Co se ještě týče těch jmen - Božena Krasomila je ještě málo. Znám lidi, co své postavy pojmenují třeba takto:
Miley Vanilla Escargot Von Pudding de Wulf Angel. To ti doufám normální nepřijde, že ne? *trocha naděje v hlase*

Hele, v tom křestanství se nechci máchat, páč tomu doopravdy nerozumím. A vždyť neříkám, že křesťan a křťený je totéž, já vím jaký je v tom rozdíl - křesťan je věřící člověk, co chodí pravidelně do kostela a křťený je člověk, co byl po narození pokřťen v kostele. Křťený je třeba můj děda a v boha nevěří.

28 Aishika Aishika | 10. dubna 2010 v 10:28 | Reagovat

[27]: Roztrhané nepočítám, tedy mohla bych počítat na bedny ..:D pak by to byly 4 ...

Tak potra sem nečetla, ani neviděla ... nějak mě neuchvátilo mávání hůlkami ... mám ráda díla co maje myšlenku (radši budu pozorovat naruta mávajícího hůlkami a vyřvávajícího "ittadakimasu") ... S tím jménem souhlasím že je hrozné ..:D neboj ... mé nejhorší byla Nathaniel Alcca Y Barrow ..:D ale to bylo když mi bylo 10 ... to je ještě v toleranci, ne ..? :D

Jenom tedy, Snape dělal něco s hady, ne ..? (ještě že řeším aspoň spoilery ..:D) nebo je to ten co si nemyje vlasy ..? :D

29 Tenny Tenny | Web | 10. dubna 2010 v 10:47 | Reagovat

[28]: No, Snape byl učitel lektvarů a ano, měl mastné vlasy. Abych to tedy předvedla do tobě jasnější podoby - představ si povídku, ve které se hl. hrdinka vydá do naruto světa a první, an co narazí, je Orochimaru, co tancuje nahý př měsíčku, trhá kytičky a zpívá si. Musím upozornit, že to NEBYLA parodie.

Ale chtěla bych dodat, že série o Harrym je v mnohém hlubokomyslnějším než Naruto, takže... Nevím, Naruto mi jako příklad příběhu s myšlenkou moc nepřijde.
(a jestli to soudíš podle filmů... No, filmové zpracování je vždycky jiné než kniha)
Né, že bych teda byla nějaký Potterofil, jen tě na to chci upozornit.

No, v deseti máme sklony vymýšlet šílenosti. xD Ale teď bys tak doufám hl. hrdinu nepojmenovala, ne?

30 Aishika Aishika | 10. dubna 2010 v 11:24 | Reagovat

[29]: No, trochu vím, ještě mi něco říká zmijozel, vrba mlátička, nějaký učitel vlkodlak, pak nějaká ukrytá místnost, moc si toho nepamatuji ..:D ale když o tom někdo mluví tak poslouchám ... ... Myslím že někomu by nahatý Orochimaru vyhovoval ... já taky občas píšu šílený žvásty jen proto že se mi to líbí ... myslím že to není tak hrozný ..:D

Tak já ani na amine moc nekoukám, já spíš čtu ... je mi jedno jestli je to manga, nebo kniha ... filmy neřeším, nemám ráda jak přizpůsobují akci, bojové scény a hudbu ... pokud člověk čte, může si dost věcí představit jinak ...

Víš, teď 27. března mi bylo 15 (ještě sem si stále nezvykla že jsem o rok starší ..:D) ale i tak ... myslím že na to kolik mi je, že je moje záliba v Narutovi ještě pochopitelné ... až mi bude o pár let víc, bude jasné že pár lidí zakroutí hlavou ... ale co, já dost věcí neřeším ..:D

Tak hlavní hrdina v mém posledním počinu se jmenuje Hideki Kunohara a jeho kamarádka Ariya Saya, ale je to taková pochybná splácanina ... pochybný příběh o tom jak dopadneš když budeš věřit že láska hory přenáší ..:D (někdy musím přestat psát ..:D jinak bude konec světa .:D" rel="nofollow">::D:D)

31 Tenny Tenny | Web | 10. dubna 2010 v 12:50 | Reagovat

[30]: Mám pocit, že se nám ta debata pěkně zvrhla... xD
No, nahýho Orochimara rozebírat nechci, ale jestli tě zajímá ten nahatý Snape, měla by sis přečíst Měsíc v jináči, což je dílo považované za nejhorší českou ff.
No, popravdě, mě je taky 15.(16 mi bude v květnu) Na věku nezáleží, a Naruta se koukají i třicetiletí.

Právě, co se týče těch jmen - pokud se příběh odehrává v Japonsku, proč ne, klidně. Přesto, plno lidí má zálibu dávat postavám ta kůl japonská jména a příběh se odehrává v Česku/Americe, což je samozřejmě blbost. No a pokud je to fantasy... Hm, jestli je to nějaká země podobná východním, proč ne.
Pokud tě baví psát, nevidím důvod proč s tím přestávat.

32 Aishika Aishika | 10. dubna 2010 v 13:01 | Reagovat

[31]: Až budu mít čas, tak si to určitě přečtu ..:)) nevěřím tomu že někdo napsal větší hrůzu než já ..:D

No, ten můj příběh se odehrává v Japonsku .:D (nenápadně ...) je to o tom že ta holka chce být soběstačná, on jí miluje a nemůže s ní být, protože to kazí mravnost "té doby" a pak se snaží přesunout hory mezi ně a jejich rodiny ... protože pokud láska hory přenáší ..:D no prostě hrůza ..:D

Už se těším až na Konohu.cz vrazím nějaký FF a poženou mě s tím ..:D:D

33 Tenny Tenny | E-mail | Web | 10. dubna 2010 v 13:08 | Reagovat

[32]: Nezapomeň na pravidlo 37. xD

No, a pokud to bude opravdu hrozný, tak ti to nezveřejní. Vzhledem k tomu, jak tolerantí jsou, si myslím, že to nehrozí. Ale jestli máš obavu, zkus mi tvou povídku poslat na email a já ti jí zkritizuju a případně udělám korektora.

34 Aishika Aishika | 10. dubna 2010 v 13:27 | Reagovat

[33]: Pravidlo 37 neřeším ..:)) a tu povídku sem zatím nezačala psát ... ale mám rozpočet na 50 kapitol ..:D:D

35 Tall Tall | 18. dubna 2010 v 19:20 | Reagovat

[31]:Haha! Tak to rozhodně není nejhorší česká povídka, je vidět žes nezavítala na Yamatin blog, popřípadě do nevidaných. No a na HP jsem také narazil na horší. Měsíc v Jináči byl alespoň nevinný. Podivej se na můj podpis.

36 Tenny Tenny | Web | 18. dubna 2010 v 19:49 | Reagovat

[35]: Já holt úmyslně nemučim svou duši děsivými čtenářskými zážitky jako ty, Talle. xD Ale tu officálně úplně nejhorší ff na světě jsem četla, alespoň prvních pět kapitol - My Imortal. To je teprve početníčko - cituji z poznámek autorky - "Nechápu, proč mojí postavě říkáte Mary Sue, vždyť se jmenuje Ebony Dark´Ness Dementia Raven Way."

37 Lennroe Lennroe | Web | 19. dubna 2010 v 19:51 | Reagovat

Je to celé trefné, dost to o komentářích. Spoustu lídí vidí novou povídku a aniž by ji četli napíšou pod ní: Super, povedené, cool. Hlásni mi tady ...
12. - 13. naprostá pravda, ds tím se setkávám pořád. Každý si myslí, že když pojmenuje hrhrinku Marion místo Jany, zlepěí to příběh. 38. k tomu vpodtě patří. Už vidím knížku se smajlíkama...
1. a 33. Jo to se stává i profesionálům, ale někdy je to, jak říká náš matikář, totální neznalost a ignorantsví. (Četla jsem povídku o štědrých trpaslících, kteří nechávali spropitné
:-D a pak ještě jednu, kde Elf kácel stromy a dělal v lese oheň)
25. Taky klasika, skoro mě mrzí, že ještě nikdo nezkřížil obra s vílou nebo Elfa s prasetem. Člověk se pak aspoň nasměje.
40. Jo to se kolikrát člověk dozví věci. Povídky na internetu vytvářejí takové mutace, že by na to měli na medicíně založit obor.

38 Annie-chan Annie-chan | Web | 9. června 2010 v 17:53 | Reagovat

Tohle je zajímavý článek... rady jsou to dobré.
Opravdu, většina lidí nejsou blondýnky a já zrovna dvě jediný ženský v mé povídce udělala blondýnkami! Moje chyba :D
Hrůzovládce je temňas a kruťas, to je pravda... ale každý musí mít špetku citu, ne? NE?!

39 Temprence Temprence | E-mail | Web | 13. června 2010 v 0:07 | Reagovat

Zajímavý článek. Vtipně popsané opravdu.
Ovšem Sanpe trhající kytičky mě dostal do kolen.
A ano, většina začínajících bloggerů pisálků všechny tyhle body porušuje a porušuje i některý skušenější či king všech kingů pisálků. Ale ti nejlepší mají většinou korekturu. Korektura je fajn věc :-D

40 Lin Black Lin Black | Web | 28. června 2010 v 21:53 | Reagovat

Ahoj :)
Moc ti děkuju za tyhle rady, od těď se jimi budu snažit řídit. Nikdy jsem si neud´vědomila, co všechno dělám za blbosti. Otevřela jsi mi oči :)
Jinak u pár bodů jsem se dost nasmála xD Sevík co trhá kytičky :D
Ještě jednou děkuji. Lin.

41 Pukkas Pukkas | Web | 7. července 2010 v 15:53 | Reagovat

U nějakých sem se dost nasmála... 24 - ten blonďatej soused mě dostal... 29 - odpadávání hnijících orgánů XD 31 - Ale byla by to originální povídka... A v hlavní roli přichází.... SMRŤÁK!!! 40 - Ale to je náhodou haluz v povídkách... 47 - přesně vidím Snapea jak trhá kytičky a Sasana jak brečí Narutovi na rameni... XD

42 Skullka Nika Elricová Skullka Nika Elricová | E-mail | Web | 26. listopadu 2010 v 17:03 | Reagovat

Náhodou dobré... S některými věcmi sice nesouhlasím, ale i tak se mi to líbí a zkusím se tím řídit - alespoň z části. :D
Až na 25... Celý můj jeden příběh je postaven na lidech, co jsou napůl uvířata a napůl lidi (výsledek vědeckých pokusů :D) a nemyslím si, že by to bylo neoriginální... Taky neříkám že je to čárkavíjak originální, ale neoriginální to taky není, alespoň podle mě :D
Ehm, tenhle komentář je divnej, já se radši spakuju :D

43 Tenny Tenny | Web | 27. listopadu 2010 v 12:01 | Reagovat

[42]: Tak přiznám se, že příběhy, kde jsou lidé napůl zvířata, mě napadají aspoň tři. Ale tenhle bod naráží spíše na hlavní hrdiny, kteří jsou mutantní kombinace bůhví čeho (vybavuju s třeba povídku, kde byla hlavní hrdinka víla skřížená s upírem... :D )
Já osobně prostě různé mutace a podobné věci nemám ráda. Stavět na tom povídku... No nevím. Hodně záleží na umu spisovatele, ale přijde mi, že si to tak autor ulehčuje.

44 elcasa elcasa | 17. ledna 2011 v 19:35 | Reagovat

s tima ménama pro hlavní hrdiny je to blbí - český jména-ani náhodou-nesnesla bych kdyby se má hlavní postava jmenovala třeba květoslava novotná

45 Tenny Tenny | Web | 17. ledna 2011 v 21:20 | Reagovat

[44]: Tak nemusíš mít česká jména, pokud se to odehrává v USA nebo někde jinde než v Čr, ale zase je složitější přesvědčivě popsat zdejíš reálie.
A nemusí to být staromódní česká jména. Třeba Dana, Jana, Veronika, Alice, Karolína, Pavla, Viktorie... To jsou pěkná česká jména a přitom nezní blbě.

46 Tereza Matoušková Tereza Matoušková | E-mail | Web | 6. dubna 2011 v 21:29 | Reagovat

S něčím souhlasím více, s něčím méně, s tou genetikou má Tall pravdu. Jinak jsem líná pročítat diskuzi, takže jenom jedna věc...
Proč by hrdina nemohl mít bojovně vystrčenou bradu a rozšířené chřípí? Jestli chceš, přijeď za mnou do Brna a já ti to ukážu. I dramatický záblesk v očích přidám. :-D
Hlavně jde o to, aby příběh sám o sobě fungoval. Jinak jsou všechny rady zbytečné. ;-)

47 Tenny Tenny | Web | 7. dubna 2011 v 19:07 | Reagovat

[46]: Teď ze zpětného pohledu, po tom roce, bych to napsala méně arogatně a nějaké body pozměnila, ale co už. Jenom upozorňuji, že už to není aktuální a v něčem se to odlišuje od mých současných názorů. (na druhou stranu jsem líná přepisovat xD )

Jinak bohužel, do Brna v nejbližší době cestu nemám a je to pro mě poněkud z ruky, takže nic. xD I když potkala bych tě ráda, zbožňuju tvé články. :-D

A co se týče fungování příběhu, v tom máš samozřejmě pravdu. Oni tyhle rady by se možná hodily tak nějaké třináctileté slečně, co touží napsat svou první fanfiction a hrozí jí nebezpečí Mary Sue. Jinak vypsaní lidé už ví své a nějaké moje rady jim můžou být ukradené. xD

48 ynne ynne | Web | 12. srpna 2011 v 12:06 | Reagovat

ahh. s většinou věcí souhlasím, jakžtakž, ale hlavně... kéž by se tím řídili při vymýšlení názvů, prologů a charakterů na Stmívání.eu!! jenže tam tohle všechno PORUŠUJE 99% povídek. -___-

49 Nexir Nexir | E-mail | 3. ledna 2013 v 15:08 | Reagovat

Pěkný článek :) Takové rady vždykcy pomůžou ,kor když člověk má teprve koncept, a může si ještě povídku všemožně doladit bez toho, aby půlku věcí přepisoval. Jinak, k bodu 25. - Opravdu je křížit vlkodlaka s úpírem tak hrozný? Četla jsem dokonalou povídku. Hlavní hrdinka byla právě oním křížencem, ale díky tomu ztratila prakticky veškré schopnosti, a prakticky celou povídku byla k ničemu, co se týká nadpřirzoené pomoci. Myslím, že u  spousty věcí záleží na tom, jak je autor napíše. Spousta knih má MS v hlavní roli, a přitom si je všichni s chutí přečtou, protože jsou prostě dobře napsané. ;-)

50 Smithd375 Smithd375 | E-mail | Web | 17. května 2014 v 0:35 | Reagovat

Someone essentially help to make significantly posts I might state. This is the first time I frequented your web page and so far? I surprised with the research you made to create this actual submit amazing. Magnificent activity! kekdgdbccdddfbge

51 Pharmd240 Pharmd240 | E-mail | Web | 17. května 2014 v 18:36 | Reagovat

Very nice site! <a href="http://aieypxo2.com/tovqys/1.html">cheap goods</a>

52 Phoenix Phoenix | 26. února 2015 v 12:44 | Reagovat

Je to super ale...
Čierna farba u Európanov nie je prirodzená. Keď už tak, tak to je odfarbená alebo extra tmavotmavohnedá.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama