Být spisovatelem?

3. října 2010 v 21:15 | Tenny |  Názory, úvahy a téma týdne
Víte, pokud bychom se v průzkumech řídili podle blogů, vyšlo by nám, že drtivá většina teenagrů si přeje být spisovatelem. Alespoň mi to tak přijde - narážím na to snad na každém rohu, lépe řečeno blogu. Jasně, kdo by nechtěl být druhou Rowlingovou?

Tyhle lidi mě většinou vadí. Protože ve velkém očekáváním otevřu jejich povídky, abych si mohla počíst a místo pěkného příběhu najdu otravnou Mary Sue v povídce s anglickým názvem. V tu chvíli vzteky buším od klávesnicem, nadávám a v duchu si říkám, že ta slečna rozhodně nemá šanci... Měla by otevřít oči a jít se vycpat.

Ostatně, teď se za "spisovatele" považuje každý, kdo sepsal jednou hloupoučkou povídku a přistál mu u ní komentář od SBénka či nejlepší kamarádky, že je to úplně super, kawai a že touží po dalším dílu.
Prostě drtivá většina naší povídkové scény na internetu stojí za prd. A víte, co je nejhorší? Čím lepší pisatel, tím více se podceňuje a čím horší, tím bíc si o sobě myslí. Neumíme přijímat kritiku a považujeme ji za osobní útok. Všude se cpou zatracené anglické názvy. (jak já je nenávidím) Postavy bývají tak otravné, že nás odrazují od čtení. A všude je klišé, klišé, klišé, děsná hromada klišé. Když někde vidím jednorožce, vlkodlaka či upíra, mám chuť vraždit.
Ono to asi bude tím, ža zatímco dřív se všechny pubertální dívky se svými fantaziemi svěřovali maximálně tak deničíku a zápisníku a své příběhy tajili, případně ukazovali pouze nejlepším kamarádkám a rodičům. Teď všechny tyhle literární výplody nalezneme na blozích, webech... V
Všude. A všude chtějí komentáře, samozřejmě.

Pokud čtete tenhle článek a také se řadíte k oněm lidem, co zvěřejňují své povídky, nejspíš si říkáte - to se mě netýká, tohle nedělám.
Ale upřímně, jste si jistí? Není vaše hlavní hrdinka modrooká blondýnka, co zachranuje svět před zatraceně zlým Pánem zla? Nepojmenovali jste svoji povídku anglicky, jenom proto, že to zní víc cool? (nebo z nějakého jiného "pěkného" důvodu) Není tématem vaší povídky zakazáná láska mezi příšlušníky různých druhů? (třeba upíři, apod.) Nenazvali jste svoji stále nedovydanou kapitolovku "knihou"? Určite jste alespoň v začátcích "kariéry" nepsali Mary Sue?
A tak dál... Možná vám tenhle odstavec přijde jako osobní útok, ale je to spíše výtka několika lidem, které znám/narazila jsem na ně a každému je věnována jedna věta.

Ucvažujme logicky - máme v té konkurenci všech lidí, co touží stát se spisovateli šanci? Možná ano. Pokud píšete originálně s dobrými nápady, máte dostatek odvahy a silné vůle něco dokončit. Jenže my sami nikdy nemůžeme vědět, jestli píšeme originálně. To nám můžou říct jiní lidé. Ale ne naši rodiče, ani nejlepší kamarádi. A ani lidé z netu. Ty mají totiž tendence tvrdit, že všechno, co jste napsali je super. (existuje pár vyjímek, které píší konstruktivní kritiku, ale že je jich málo)

Ale co potřebujete nejvíc je hodně velká dávka štěstí. Protože když se to nepovede, stanou se z vás zadlužené trosky, které kromě psaní nic neumí. Psaní je sázka do loterie.
Proto my ti lidé vadí - protože jejich sny jsou tak bolestně nereálné a neshodují se s jejich opravdovými schopnostmi. Protože ve většině případů na to prostě nemají. To mi tak nesmírně vadí...

Tinka mi navrhla, abychom něco oglosovali. Nejdřív jsme byla nadšená, jaký je to skvělý nápad. Dívala jsem jsem na povídky těch holek, které ty "skvosty", navržené na oglosování, napsaly. A najednou mi to bylo blbé. Jaké máme právo ničit něco, co ony vytvořili a dali si s tím práci? Jasně, je to strašné - bez čárek, s pravopisnýma chybama, příběch nestojí za nic, děsná Mary Sue... Ale pak jsem si představila, jak moji prvotinu odmítli zveřejnit na jedné stránce, protože podle nich nebyla dost dobrá. Jak jsem kvůli tomu brečela skoro celou noc.
Ale co mě bolelo víc, než ono odmítnutí, byl posěch mého bratra. Smál se ménu snu, mojí povídce, jak je hloupá a klišovitá a o ničem... Kdyby mě jenom odmítli, asi bych to ustála líp. Ale když vám někdo řekně že vás sen je hloupost?
Glosa je sice strašně vtipná věc, ale pro autorku díla musí být neskutečně ponižující a hnusná, když se o ní dozví a přečtou si jí. Je to jen dvanáctiletá holka, říkala jsem si. Určitě by kvůi tomu brečela a byla nešťastná. A já nechci, aby byl někdo neštastný, kvůli tomu, že jsem provedla něco necitelného.

Tyhle "spisovatelky" nepotřebují hnusný a cynický výsměch. Ony potřebují, aby jim někdo vysvětlil, kde dělají chybu. Jenom jestli pomoc odmítnou, pak teprve tehdy je na místě srazit jejich hřebínek s glosou, aby pochopili, jak jsou jejich příběhy někdy hloupé.

Víte, nerada to říkám nahlas, ale já po tom taky vždycky toužila. Po tom být spisovatelkou. Ale mám pocit, že v ten jeden hloupý okamžik, kdy se mi bratr vysmál, se ve mě něco zlomilo. Začala jsem odmítat všechny své sny jako hlouposti. Člověk musí myslet racionálně, no ne? A začala jsme nesnášet všechny ty naivní lidi s ještě naivnějšími sny. Možná proto, že jsem svůj sen ztratila.


Hm. Tenhle článek měl být původně mnohem hnusnější. Měl nadávat na všechny ty Mary Sue, fantasy o záchraně světa, upíří romance a hlavěn jejich děsně naivní autory, co si myslí, že mají nějakou šanci stát se spisovateli. Ale kdo jsme, abychom brali něčí sny?

Přestaňte všude psát, že povídky jsou super, když se vám prostě nechce psát delší komentář. Buď nepište vůbec a nebo napište, co si myslíte. Uděláte tím autorům službu.
A vy, autoři...n Přestaňte brát "super" komenty za pádné. Věřte jen konstruktivním kritikám. Ta z vás udělá lepší spisovatele. (a ještě jedna rada - můžete být buď dobrý spisovatel nebo dobrý malíř, ale ne obojí. Buď jsou dost hrozné ilustrace u povídky, nebo jsou hezké a povídka za nic nestojí.)

No, nakonec jsem řekla něco úplně jiného, než jsem chtěl říct. Ale co.

Zdraví vás Tenny...
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Karoll Karoll | Web | 3. října 2010 v 21:25 | Reagovat

no jo, internet a celý svět je plný naivních lidí...i ty jsi naivní, pokud doufáš, že si to někdo z nich vezme k srdci...ale souhlasím s tebou. Na druhou stranu je pořád lepší, aby teenagerky psaly nesmyslné povídky bez nápadu a bez šance na úspěch než aby nepsaly vůbec. Ale když to berou vážně, nastává problém...

2 Claire HP-world Claire HP-world | E-mail | Web | 3. října 2010 v 21:30 | Reagovat

Ahoj, u mě na blogu je SONPovídku. Nechtěl/a by ses přihlásit? Principem by bylo psaní krátkých povídek s tématikou Harryho Pottera. :-)

3 Zdenina Zdenina | Web | 3. října 2010 v 21:34 | Reagovat

Moc pěkně napsaný článek. Tak nějak s tebou souhlasí.
I já píšu svoje povídky, ale obvykle jsou temnější a hlavní postavy nikdy nejsou přímo kladně ani záporné. Vždycky je kolem nich nějaký ten háček.
Anglické názvy nemám ráda. Jasně, pokud by povídka byla napsaná v angličtině, tak klidně, ale proč dávat povídce v češtině cizojazyčný název? To mi přijde jako blbost.
Netvrdím, že jsem nějaká spisovatelka, prostě mi baví vymýšlet příběhy a tak to dělám. Ať to lidi čtou nebo ne, já to stejně napíšu.

4 Lola-J (L.J) :) Lola-J (L.J) :) | Web | 3. října 2010 v 21:35 | Reagovat

Ano, celkem s tebou souhlasím, ale přece jen je to věc těch druhých.
Pokud si o sobě myslí, že ano, jsou super, tak prosím = ať
si žijí ve svém
světě dále.. Ale ne všechny jsou beznadějné případy :-)
Mně to třeba ani nevadí, naopak, celkem ráda si přečtu, jak píší ostatní, jak vidí svůj svět... :-)
Zajímavý článek! ;) :-)

5 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 3. října 2010 v 21:36 | Reagovat

No pořád lepší hloupoučká povídka s nějakou snahou, než vypatlanština totálně o ničem nebo babínovský blogy..

6 Zombie Zombie | 3. října 2010 v 21:39 | Reagovat

Četla jsem a říkala si, že souhlasím. V tom, jak je DRTIVÁ většina povídek na internetu nekvalitních, jak se hned každý, kdo si napsal jeden fejetónek o sto slovech myslí, že se narodil pro to psát. Chtějí být spisovatelem. Anebo třeba veteřinářem, ovládnout svět, to je přece vlastně jedno.
Pak jsem četla dál a došlo mi, že především píšeš o sobě, nebo přinejmenším o tom, jaká si byla dřív. Sama to nacházím u sebe; vadí mi lidé, kteří dělají něco, co jsem dělávala sama. Vadí mi, že ačkoliv já sama ve svém životě pokročila, stále ještě existují lidé, kteří se zasekli na tom samém myšlení jako já-... dejme tomu ve dvanácti. Snažím se to nedělat, vždy když si to uvědomím, přestanu.
Jelikož koneckonců kdo si hraje, nezlobí, tak proč jim ty hračky brát.

V anketě nehlasuji, jelikož si myslím, že spisovatelem jako takovým se nikdo stát nemůže. Tím se prostě narodíš.

A ano, mimochodem, já se pro to narodila. ;-D :-D

7 Annie-chan Annie-chan | Web | 3. října 2010 v 21:40 | Reagovat

Upíři mě štvou, vlkodlaci mě štvou, a ti až moc povznesení elfové mi popravdě taky začínají lézt krkem.
Přesně, jak píšeš, vůbec netuším, jak na tom se svými povídkami jsem. Když stvořím nějakou postavu, snažím se jí udělat i nějaké neduhy, něco, co jí udělá slabou, a nikdy nevím, jestli mi to vyšlo, protože zrovna tohle mi nikdo nenapíše.
A i když se teda snažím něco psát, spisovatelkou být nechci. Tedy né že nechci, ale jsem smířená s tím, že něco takového prostě nepůjde. Možná tak vydat knížku jako nějaký koníček, ale živit se tím... já to spíš vidím na tu novinařinu, kde budu moct psát aspoň s vidinou nějakého toho pravidelného platu.
Taky by se mi hodila nějaká kritika, která mi vytkne všechny ty moje hnusný chyby.

8 agrrr agrrr | Web | 3. října 2010 v 21:42 | Reagovat

Přiznávám je mi 22 a stejně tajně toužím po tom abych mohla jednou své dílo vydat knižně :-) aby si tu knížečku někdo adoptoval a měl jí ve své knihovničce...aaach
Přiznejme si realisticky. I kdyby se na internetu našel nějaký zkutečně dobrý spisovatel, tak jakou má šanci prosadit se na dnešním přecpaném trhu?
Na upíry mi ale nenadávej. Taky o nich ráda píšu. Nadávej, ale těm holčinám co píší blbosti, že zrovna kvůli nim se stane z krvožrouta vegetarián. Nadávej jim za blbost, když na ně zkutečně věří. A nebo radši ne nech je ať si sní a své sny si píší. Je to to jediné, co jim nikdo nevezme. A glosy klidně piš. Ale dej možnost glosovaným či recenzovaným odmítnout. Pokud příjmou, je to jejich volba a musí se smířit i s negativním ohlasem ;-) Já jsem ráda i za negativní kritiku a popravdě juchám, když je někdo dobrák a upozorní mě na pravopisnou chybu :-D
A možná bychom celý ten internet měli brát víc s nadhledem-co? ;-)

9 aeliren aeliren | Web | 3. října 2010 v 21:45 | Reagovat

Trošku mě polekala ta celkem silná nevraživost, kterou cítím z prvních 5 úseků. Proč tak vyhraněná a negativní reakce na něco celkem neškodného?
Touha být spisovatelkou a psát takové povídky mi přijde srovnatelná s touhou být hezká a oblíbená u nesrovnatelně většího % holek v tom věku. Obě jsou sice otravné (pro nás, co už jsme si trochu urovnaly co jsme zač a co má cenu chtít), ale je taková ta otravnost jako pláč cizího mimča.
Navíc to, že těch povídek je moc, jsou všude a jsou k uzoufání špatné nás ještě nenutí je číst.

Proto si myslím, že člověk, po napsání takovéhleho článku uvolňující jeho (spravedlivé) rozhořčení, by měl spíš než klikat na "zveřejnit" popřemýšlet a prozkoumat ty skrytější pohnutky jeho mysli, které ho donutily reagovat na dané téma poněkud agresivnějším způsobem než mávnutím rukou/protočením očí v sloup.

Uf - napsala jsem toho víc, než jsem chtěla. Ale ještě zmíním, že říkat jim, kde dělají chybu má přibližně stejný význam jako někomu říkat že hudba, kterou poslouchá, je otravná a nemá žádnou hodnotu - čili úplně zbytečné. :)

S úctou a pozdravem
Aeliren

10 Lennroe Lennroe | Web | 3. října 2010 v 21:58 | Reagovat

Je to fakt, taky mě kolikrát lákalo jen tak zkusmo zkritizovat pár mizerných povídek, jelikož mě to baví a kdysi jsem si dokonce přála stát se literární kritičkou, ale nakonec jsem to nikdy neudělala, protože vím jak dlouho trvá napsat povídku a jak moc chcete vědět, že se to někomu líbilo.
Sny by měl mít každý člověk a u tebe si myslím, i když sem zavítám jen občas, že zrovna ty by ses takového snu vzdávat nemusela.

11 hm.. hm.. | 3. října 2010 v 22:04 | Reagovat

Mluvíš o Mary Sue, ale vem si: Meyerové Bella ze Stmívání je taky taková nudná Mary Sue, a kolik ty knihy vydělaly (o umělecké hodnotě se samozřejmě mluvit nedá). Ale jinak s článkem docela souhlasím. :)

12 Marťule Marťule | Web | 3. října 2010 v 22:06 | Reagovat

Promiň,článek jsem sice celej nečetla (zaujal mě název ale nemám moc času),ale souhlasím s tebou.... Já taky občas něco napíšu,ale rozhodně to nedávám na net jako dílo tisíciletí. A pohádkový bytosti se v těch příbězích taky nevyskytují :D Mým oblíbeným tématem jsou obtížný životní situace...

Taky nesnáším anglický názvy. Mega moc. Jsme Češi,tak proč tam cpou cizí jazyk? Asi budu dělat vietnamský názvy článků a povídek :-D Ale nic mě nedokáže odradit tak,jako pravopisné chyby :-!

13 Tenny Tenny | Web | 3. října 2010 v 22:33 | Reagovat

[1]: Ne, nejsem naivní. Bohužel. Někdy bych chtěla být, ale nejsem. Vím, že se nic nezmění, po takovémhle výkřiku do tmy, ale tak pár lidí si to přečetlo, popřemýšlelo...

[2]: Hm. O čempak byl ten článek, co?

[3]: Ono "temnější" ještě neznamená dobře udělanou postavu, záleží na tom, co tím myslíš. Edward je taky temnější postava... :D Nejde o míru temnosti, nýbrž o chyby, které postavy dělají.

[4]: Neřekla jsem, že všichni... Mluvila jsem o tom, že šance je. ;)

[5]: Ale bábinské blogařka se taky snaží. ;)

[6]: No jo, nějak se mi to zvrhlo. Jsem holt egoista. A jo, všimla jsem si, že mi na lidech nejvíc vadí věci co dělám/jsem dělala sama. Ale to asi všem.
Ta poslední věta je dobrá. ;)

[7]: Ani ta novinařina není lehká. ta je možná ještě těžší, jelikož musíš být objektivní. Jinak, každý si musí najít svého kritika. Hledej a najdeš, já už nějaké mám... :D

[8]: Promiň. Mě už ty upíři prostě štvou, jak jsou úplně všude. Ale proti normálnímu klasickému Drákulovi nic nemám. No a vzhledem k tomu, kolk ti je, máš celkem větší šanci. Co ty víš... Zkus to někam poslat, pokud áš odvahu. :)
No, o tom nadhledu je to pravda...

[10]: Ono je lehké zkritizovat mizernou povídku, horší je dělat kritiku na dobrou povídku. A v každé správné kritice by měla být nějaká pochvala a to se v těch hodně špatných blbě hledá.
Ty jsem chodíš častěji? :D
No, já neřekla, že se ho úplně vzdávám. Nebo možná řekla, ale nemyslela si to.

[11]: No, ona není Mary Sue. Mary Sue by byla hezčí, chytřejíš, mocnější a se smutnější minulostí. Bella je prostě jenom děsně otravná. A čte se to, proto, dívčí srdce vždy toužila po romantice. Proč se taky tolik prodává červená knihovna, že?

[12]: Jéžiš a proč si ho nečetla? Nejni to trochu divný, číst jenom půlku?
Ale s těma anglickejma názvama souhlasim.

14 Nikola Atra Nikola Atra | Web | 3. října 2010 v 22:37 | Reagovat

Nečetla jsem všechny komentáře, tak doufám, že nebudu někoho opakovat. Ale mám toho hodně co říct.
Když si vzpomenu, začínala jsem s blogováním před pěti lety. Se psaním před jedenácti. V pěti letech jsem lítala s notýskem a propiskou a velkým tiskacím psala všechno, co jsem slyšela. Od tehdy jsem o sobě prvně řekla, že jsem spisovatelka. A psala jsem braky. Vážně nechutné Mary Sue. A psala jsem je ještě hodně dlouho. A teď píšu do novin a už mám pár těch vyhraných literárních cen za sebou.
Takže můžu říct jen jedno. Není dobrý odsuzovat tyhle holky, protože nikdy nevíš, co z nich vyroste. A navíc mi přijde, že ty vůbec nevíš, o čem píšeš. Ty holky (nebo i kluci) nezveřejňují svoje povídky proto, že si myslí, že s nimi udělají díru do světa. Oni píšou, protože je to baví. Dělá jim to radost a hřeje u srdce. V povídkách ze sebe dají to nejlepší, co mají. Pro mě to vždycky byl život a vždycky bude, i když jsem psala braky a pořád nepíšu nijak extra. To, že se někdo těší na další díl byť i kompostoidní povídky, autorovi dá něco nepopsatelného. Pff, ty bys snad většině lidem zakázala zveřejňovat na internetu jen proto, že nejsou „dostatečně dobří“ . A že mají sen? No a? Všichni se za něčím ženou. Někdo chce být kosmonautem, někdo anglickou princeznou. Proč by nemohli toužit po kariéře spisovatele? Podle mě jím v srdci může být každý. Abych Ti pravdu řekla, ty máš v tomhle textu taky dost chyb. A když jsem se podívala na hlavní stránku, zjistila jsem, že píšeš FF. A lidi, co píšou FF, bych přirovnala k těm, co píšou o upírech. Kopie jako kopie. Patřívala jsem mezi ně taky. A myslím, že i ty máš radost, když ti u čehokoliv přistane komentář a neřešíš dvě hodiny, jestli je racionální. A když nehodláš akceptovat, že ostatní se taky chtějí něčím naplnit, tak to nečti a nevšímej si toho. Bylo by dost naivní si myslet, že se někdo vzdá svých tužeb jen proto, že se to jedné, pro svět celkem bezvýznamné existenci, nelíbí.  
Tak, to jsem se zas rozepsala.

15 Tenny Tenny | Web | 3. října 2010 v 22:49 | Reagovat

[9]: Tož, ty máš speciální okýnko. Potřebuju se víc rozepsat...
Proč ta vyhraněná a negativní reakce na něco tak neškodného? No, když ti něco vadí, většinou neuvažuješ nad tím, jestli je to neškodné. Neškodnost s nevraživostí nic moc společného nemá, řekla bych. Ono co se vlastně dá kategorizovat jako škodné, že? Ničení planety, války? Ale většina lidí se zaobírá mnohem triviálnějšími věcmi. Škola nám taky prospívá, a stejně většině dětí vadí tam chodit.
Ano, je to otravné. Nevím, kolik ti je let a nevím, kolik myslíš, že je mě (je mi šestnáct), ale když se s tím setkáváš tak často, jako já a to nemluvím o internetovém světe, ale ve skutečnosti začne ti to prostě vadit. A pláč malého mimča může být hrozný, zvlášť když brečí celou cestu autobusem a jeho matce se nedaří ho uklidnit.

Opravdu nemám ráda argument, že náš nikdo nenutí to číst. Protože vždycky, když si přečtu právě nějakou takovouto povídku, pod kterou je napsáno "prosím o kritiku a komenty" a opravdu tu kritiku napíšu, autorka se na mě vrhne se slovy: "A kdo tě to nutí číst, když se ti to nelíbí?". A přitom vysloveně napsala, že ji chce.
A mohla bych kontrovat - proč si tenhle článek četla, kyž s ním nesouhlasíš? Ale neudělám to. Protože vím, že si ho četla, protože tě zaujal název.

Jo, je to spravedlivé rozhořčení a to nehodlám zastírat. Ale kdybych nad každým článek otáčela oči v sloup, neměla bych tu nic. Když budu otáčet oči sloup, nic se nezmění. Když to napíšu, taky se sice nic nezmění, ale pár lidí bude vědět, že to chci změnit a o to mi jde.

Jo, jsem jenom hloupá a naštvaná šestnáctiletá holka. Nechci změnit svět. A vím, že říkat někomu, že dělá chybu, nemá smysl, protože se nepoučí. Ale radši mu řeknu, že dělá chybu, než abych se mu vysmála. To je totiž ta druhá a horší varianta.

16 Tenny Tenny | Web | 3. října 2010 v 23:02 | Reagovat

[14]: Hm. A četla si to celé? Já jenom, že jsem na konci napsala, že bychom si z těch holek neměli dělat legraci a naopak jim pomoct. (to byla ta část s tim glosováním, jak jsem mluvila o tom, že by dotyčná byla určitě něšťastná) A že nikdo nemá právo brát někomu něčí sen. Jestli to tam nebylo vidět... Ale vyčítáš mi něco, co jsem sama zpochybnila.

17 aeliren aeliren | Web | 3. října 2010 v 23:54 | Reagovat

[15]: Ou. Já jsem tě nechtěla provokovat a naštvat a ani jsem tím komentářem nemyslela vůbec žádnou kritiku ani toho článku ani tebe. Omlouvám se, pokud jsi to tak vzala.

Chtěla jsem jen říct, že jsem z toho cítila velkou agresi (možná mylně, jako ty z mého komentáře) a že mi to přišlo jako poněkud přehnané gesto, toť vše.

A to, že ty povídky nemusíš číst rozhodně neznamená, že když si je přečteš, tak že se k nim nemáš právo vyjádřit podle vlastního názoru. Chtěla jsem tím říct "proč vyhledávat povídky, které ti způsobí špatnou náladu."
K tomu kontrování - je rozdíl číst špatné povídky, když víš že jsou špatné a nesouhlasit s článkem vyjadřující nějaký názor. Ano, nemusela jsem to číst, ale já to číst chtěla, nemusela jsem to komentovat - ale chtěla jsem. Ale taky teď nejdu napsat článek o tom, že je mi smutno, když můj upřímně míněný komentář někdo vezme osobně (i když uznávám, že asi nešel vzít jinak, neboť se neznáme).

To s tím mimčem bylo vybrané přirovnání, nenávidím totiž, když ho musím v tramvaji poslouchat :), ale chápu, že ta mamka s tím nic neudělá, takže se nad tím nevztekám.

Jinak dát najevo nesouhlas a vůli s něčím něco dělat neberu jako špatnou věc. Vůbec si nemyslím, že ten článek je něčím špatný, a ani jsem to nikde neřekla ;). Mě jen přišlo zajímavé poukázat na to, že to, že se tě ta věc tak dotýká (zatímco jiným je ukradené, co si kdo píše za povídky) má i důvody a já sama pro sebe považuju za mnohem užitečnější prozkoumat ty důvody, než dát najevo tu nevůli - protože s nevole a vztek je jen projev, kdežto poznání motivů toho projevu je poznání části sama sebe.

Navíc si nemyslím, že jseš hloupá a šestnáctiletá (pokud si myslíš, že 16 považuju za něco urážlivého ;) ), jen si myslím, že nejsou jen dva přístupy - jak ty říkat vysmívat se, nebo poukazovat na chybu, ale že i je třetí, který k těmto povídkám volím já - a totiž koukat se na ně takovým způsobem, jakým se kamarádky mé mamky koukaly na moje obrázky, když mi byly čtyři roky. To taky nebyla žádná umělecká díla, ale ony se mi ani nesmály, že ta kočka vypadá spíš jak koule a ani mi neříkaly jak má co vypadat. Prostě se podívaly, řekly "hm" a nechaly mě hrát si dál. Což mi - zrovna v tomto konkrétním případě mladých pubertálních slečen píšících Mary Sue" - přijde jako nejmoudřejší přístup.

18 Tinka Tinka | 4. října 2010 v 1:16 | Reagovat

Ahoj. Díky za pěkný virtuální pohlavek :) Pokud mám možnost se hájit ohledně glosování... tak ti nebudu vyvracet nic, co jsi napsala. Naopak, musím se přiznat, že velice dobře vím, jak to ty lidi může mrzet. Taky jsem napsala pár Mary Sue a později mě to velice mrzelo... Ale když se na to dívám takhle z odstupu několika let, je mi dneska spíš líto, že mi to ti, kterým jsem to dala přečíst, nesepsuli. Možná bych pak začla psát něco kvalitnějšího dřív. Na druhou stranu, být spisovatelkou nebyl a není můj sen, spíš jedna z cest, po které bych mohla případně zkusit jít, takže by mě to zklamání asi tolik nebolelo...
V mém skepticky pro-glosovém názoru mě podporuje nepříjemná zkušenost, že někteří začínající autoři jsou prostě nepoučitelní a to obzvlášť těch horších povídek. Asi půl roku jsem pravidelně chodila na blog jedné dívčiny, která píše MS, stále na stejné téma a má v textu abnormální výskyt chyb. Kritizovala jsem sice celkem dost, ale vždycky jsem jí vysvětlila proč je podle mě to či ono v povídce špatně a případně jsem ji odkázala na knížku. Dávala jsem si záležet, abych jí pochválila za cokoliv dobrého, co jsem v její tvorbě našla a snažila jsem se pečlivě hledat v každé kapitole. Nabídla jsem se, že bych jí byla ochotna dělat beta-readera a nebo korektora. Byla jsem ignorována. Až na dvě vyjímky: první byl můj komentář o podivnosti poměrně blízkého příbuzenství Voldemorta a Brumbála- odepsala mi něco ve smyslu když se chce, všechno jde. Moje následná reakce nejspíš nebyla ani postřehnuta, protože nebyla v nejnovějším článku. Druhá odezva přišla, když jsem se neudržela a rýpla jsem si ve smyslu, že jí nejspíš konstruktivní kritika moc nezajímá. Odpověď? Vždyť víš, že mě potěší každý komentář. Jistě, potěší ji, že má u povídky o komentář navíc, ale nedá si ani tu práci si ho přečíst a zamyslet se nad ním. Pokud si tu práci dala, nebylo to vidět a potom mě mrzí, že mi alespoň nenapsala, ať se kvůli ní neobtěžuju. No, ale třeba to neudělala kvůli vidině komentáře navíc u článku...
Přiznám se, vzdala jsem to. Možná proto, že to delší dobu vypadalo, že skončila, možná proto, že už jsem dávno zapoměla životní příběh zrovna té aktuální Mary Sue a ty ostatní se mi slily dohromady, ale pravdě nejblíže bude že ignoruje mou snahu o pomoc. A proč jsem se jí vlastně tak dlouho snažila pomoc? Nevím. Možná jsem doufala, že se kvůli mým komentářům pokusí zlepšit. Možná jsem chtěla pomoci jedné naivní holce, aby byla blíž svému cíli stát se skutečnou spisovatelkou...
Skončila jsem s tím, ale říkal jsem si: přece nebudeš všechny soudit podle jediné? Pokoušela jsem se tedy sem tam radit dál. Byly to sice spíš už jenom jednorázové rady, nicméně odpovědí mi byla povětšinou ignorace nebo to známé proč to čteš, když se ti to nelíbí. Nechala jsem toho. Kromě blogu mého kamaráda, kam chodím od začátku školního roku, kde podle jeho vlastních slov píše dost dobrou knihu. Ne, že bych neměla podezření, ale bohužel se ukázalo, že se jedná o značně nekvalitní povídku, které chybí velká část interpunkce, ale za snad každé chybějící znamínko se v textu skví nějaká nadstandartní absurdita jako rozuřené grimasi mužů, běhající po lese. S ohledem na jeho poměrně nízký věk jsem mu celkem mile vysvětlila hlavně pojem grimasa a lehce nadhodila, že některé události nevyznívají moc věrohodně. Přesto jsem opět dokázala alespoň něco málo pochválit. Rozhodně toho ale nebylo moc a nakonec jsem mu dokonce napsala, že by možná neuškodilo, kdyby si nejdřív napsal pár povídek na zkoušku jen tak, do šuplíku. Myslím, že s reakcí se neobtěžoval, odpovídal jen na pozdravy pod deníčkovými články.
Když se v následujících několika týdnech neobjevil žádný nový díl, říkala jsem si, že si asi vzal tu kritiku k srdci a pak už jsem se začala bát, že jsem to přehnala. Omyl. Nedavno vydal první díl další povídky. Je dlouhá jako krátký odstavec a krom znamének ve větě tam ignoruje i nadpoloviční většinu mezer. O příběhu nemá smysl mluvit, nemá smysl.
A tak jsem ztratila víru ve smysl konstruktivní kriky nesmyslů. Ale pravda, možná by bylo lepší si jich prostě nevšímat...

...
Taky vám přijde, že tím komentářem jsem se pasovala na ublíženou egoistku, která ztrácí schopnost se vyjadřovat a proto kvůli jediné zmíce v článku musí napsat takovouhle esej?

...
Omlouvám se za případné chyby, veškeré nesmyslné věty a nenavazující myšlenky. Hezké dobré ráno vám všem a zejména Tenny přeje
Vaše ublížená egoistka Tinka

19 agrrr agrrr | Web | 4. října 2010 v 13:39 | Reagovat

[13]: :D ale to nejde aby se všem líbilo všechno, to bychom potom byli všichni stejní. ;-)
Já třeba nemusím Fun-fiction ;-)  :-D
Každej jsme nějakej...

20 nettiex nettiex | 4. října 2010 v 14:51 | Reagovat

Super-komenty mě naštěstí dávno nezajímají... no, upřímně, já kolikrát pilně lustruju i ty nesuper, jestli jsou doopravdy dokonale upřímné. Jop, jsem paranoidní. xD
Jako... já se občas musím usmívat nad
tím, kolik lidí chce být spisovatelem. Já bych to za povolání nechtěla, ani kdyby bylo poslední na světě. :D Píšu ráda, ale je mi jasný, že bych dlouho asi nepřežila... a dělat si ze zábavy povolání tu zábavu degraduje na práci. Díky, fakt ne xD

A anglický názvy... taky jsem je dřív používala. Ono, na jednu stranu - povídka o něčem japonským, psaná česky s anglickým názvem... to už samo o sobě zní debilně. Jenže anglická slova jsou prostě někdy lepší, co proti tomu ubohý človíček zmůže? :D Ještě zábavnější jsou ovšem latinské názvy xD

No a glosy... na ty preventivně nemám žádný názor, jelikož některé (= málo z nich) považuji za dost zábavné, ale zároveň... ouvej, v kůži milých povídkářek bych být nechtěla. Aspoň těch, co ty povídky mají rádi. Je hnusný jim to brát... tak vidíš, dost zaváním nechutně dvojím názorem... takže radši nic. xD

A nakonec... To se mě netýká. Já tohle nedělám. xD

21 Tenny Tenny | Web | 4. října 2010 v 15:41 | Reagovat

[17]: Jo, sorry, já včera byla nějak rozhozená a vynervovaná. Se div, odpovídala jsem ti v jedenáct, pozdní hodiny mi lezou na mozek. :D

Jinak k těm přístupům. Pokud bychom to brali takhle, existují čtyři. První je vysvětlit, kde máš chyby, druhý je ztrapit dotyčného, třetí ignorovat a čtvrtý zalhat. Protože většina maminek řekne na tu kočkovou kouli že je to moc hezký obrázek a že je holčička šikovná, i když to spíš připomíná balón.

Ale to jen tak na okraj. No, asi jsem si to předtím neměla brát osobně, já jsem v poslední době příliš impulzivní. Děkuji za názor, byl podnětný. ;) Máš pravdu, že bych je ignorovat mohla, ale já si prostě nedám říct. Nazvala bych to literárním sadomasochismem. xD

22 Tenny Tenny | Web | 4. října 2010 v 15:51 | Reagovat

[18]: To je pravda. Souhlasím s tím, že někteří si prostě poradit nedají. Taky se snažím psát konstruktivní kritiku, ale někdy je to házení hracgu na stěnu. Co naděláš.
A mě tedy přišel mnohem víc egoističtější těn článek, než tvůj komentář. To rýpnutí bylo opravdu malinkaté, úplně nevinnné, nemyšlené zle. :D
Ale jak napsala jedna slečna - zeptáme se jí. Natvrdo, jestli by jí nevadilo, když to oglosujem. A když nám to dovolí, tak to uděláme, když ne, tak ne. A bude to fér.
A jen tak mimochodem, čím delší kometář, tím lepší. :D Já si ráda počtu.

[20]: Jo, je to děsné povolání. Ale to i zpěvák a to chce dělat ještě víc lidí. A to ani nemluvím o veterináři. Strkat krávam ruku do zadku? No potěš. :D
A taky je fakt, že většina glos není vtipná, spíš hnusně cynická, ztrapňující autora. A to už je něco jiného než glosa. To je mi potom i té autorky původního díla líto.

23 Tenny Tenny | Web | 4. října 2010 v 15:52 | Reagovat

[19]: To je fakt. ;) Já mám zase FF ráda.

24 nettiex nettiex | 4. října 2010 v 16:01 | Reagovat

[22]: Glosovat se musí umět. Já osobně toho moc nečetla, ale byly tam věci, které... no, řekněme, že milé glosátorky pravopis sice ovládaly, ale to je tak z jejich schopností všechno.

25 Peťka :) Peťka :) | Web | 4. října 2010 v 19:30 | Reagovat

ano, chci být spisovatelkou, ano chci psát. baví mě to, naplňuje mě to, ale jestli se mi to splní? kdo ví... jak jsi psala, je to o štěstí. člověk buď musí být hodně vlezlý a vyloženě si svou knihu vydupat, nebo mít známé na dobrých místech. Mám napsaný příběh o 325 stránkách, jestli vyjde? Nevím. Přeju si to. Studuji psaní a literaturu. Chci se tomu věnovat. A i já na svůj blog dávám svou tvorbu. Každopádně se snažím být originální a například postavu upíra u mě nenajdeš ani v jedné povídce. Stejně tak Mary Sue a anglické názvy. Jsem Čech, proč psát anglicky? S většinou z tvého článku naprosto souhlasím. V dnešní době je to na blozích samý Edward, i když pochopitelně s jiným jménem, každá dívka se snaží vtělit se do Belly, či jiné aktuální hrdinky. A jak jsi psala, napiš jim do komentáře, že je to jen přepracované Stmívání a okamžitě ti odpoví, že je to jejich původní příběh a se stmíváním to nemá nic společného...
Hold, dnešní doba je zvláštní...

26 Tinka Tinka | 4. října 2010 v 21:02 | Reagovat

[24]: S tím souhlasím, taky jestli ty glosy budeme psát, tak přes email a obě jsme myslím dostatečně kritcké, aby jsme se s tím neukazovaly, pokud to nebude ono. Plus si nejpíš seženeme beta-readera, aby nás ohodnotil někdo alespoň relativně nezávislý.

[22]: Popravdě, to rýpnutí zapůsobilo spíš na moje svědomí... Naštěstí vždycky, když je svědomí na pochybách,  se ve mně vždycky ozve mé cynické duševní dvojče Schíza a okamžitě ho přehlasuje :-D Ale jo, zeptáme se :) Dám jim ještě šanci... ]>D

27 Tinka Tinka | 4. října 2010 v 23:09 | Reagovat

P.S.: Napsala jsem krátký článek pro jihotaku, zatím je v nezveřejněných. Přečti si ho prosím a pokud s ním souhlasíš, můžeš ho zveřejnit :)

28 Domísek Domísek | Web | 6. října 2010 v 19:05 | Reagovat

Proč Rowlingovou ? Já chci být Wilsonovou :-) :D

Děkuji za ten krásný komentář .. naprosto mě dojal. Je mi to líto :-( Ale myslím si, že litovat nepomůže ..

29 Ayeen Ayeen | Web | 8. října 2010 v 15:48 | Reagovat

Já jsem napsala na svém blogu 1 příběh ,ale vím , že je nic moc ,a spisovatelkou bych nikdy nechtěla být , mám jiný sen ;-)  Ale jak mluvíš o těch jednorožcích a podobně, tak mně to tak hrozné nepřijde. Lidé ,kteří píší povídky s upíry a podobnými " fantazy" postavami , se snaží být spisovateli fantazy příběhů , a to podle mého není nic špatného 8-) A mysli si třeba , že jsem buran ( juhahaha,  já jsem :D ) ,ale jméno Mary Sue jsem v životě neslyšela O_O  :-D  :-D Ale jinak máš pravdu , já sama ocením to , když mi do komentářů lidé napíší pravdu :-) A máš pravdu , s těma " slečnama" , které píší příběhy pořád ,ale jejich příběhy stojí za dvě věci a nemusím říkat za jaké ;-) :-D Ale s těmi příběhy od těch " slečen" máš vážně pravdu ;-)

30 Govrid Govrid | Web | 8. října 2010 v 16:57 | Reagovat

Ahoj, já stebou plně soushlaasím, mě taky vadí anglické výrazy a pojmy, které k nám dorazili - anglické jména apod.
Jinak mimo to, na svém blogu mam jednu povídku, jmenuje se R.S.E(Neboj, není to anglický název, ale skratka z... viz - děj povídky.:) ) Byl bych rád kdybi jsis ji přečetla a třeba okomentovala - kdybys tedy chtěla...

Jinak máš hezkej blog - nechceš se spřátelit: Můj blog: www.gofrid.blog.cz

31 Tenny Tenny | Web | 8. října 2010 v 17:24 | Reagovat

[29]: Mary Sue není jméno, je to výraz pro extra přehnanou postavu. Zkus si to zadat do googlu, určitě ti vyjede mnoho podrobnějších vysvětlení.
Jinak, já nemám nic proti fantasy, ale většina lidí to přehání, v tom to je. A fantasy může být fanatsy i bez jednorožců.

[30]: Podívám se. Ale o tom spřátelení pochybuji, vzhledem k tomu, že nespřátelujeme.

32 Čerf Čerf | Web | 8. října 2010 v 18:34 | Reagovat

Já bych si dovolil nebýt tak příkrý v odsudku, i když tvůj názor naprosto chápu. Kdo někdy chce psát něco, co má trošku smysl, myslím, že se k tomu musí propsat přes spoustu blbostí, které po létech - pokud je někde najde - bude číst s otevřenou pusou a s hořícíma ušima. Z nikoho se hned nestane velký spisovatel, k tomu bývá třeba kromě talentu, chuti a  trpělivosti si taky něco "odžít".  A kritika by se měla dobře vážit a dávkovat jako vzácné koření, protože umí nadělat s nepřipraveným člověkem pěknou paseku. Ale kdo o ni skutečně stojí, ten si ji najde. A kdo ne, tomu rád ponechám jeho právo psát to, co ho baví. Každopádně všem přeju, aby jim psaní přinášelo radost a ne stres.

33 Skullka Skullka | E-mail | Web | 9. října 2010 v 23:17 | Reagovat

Někdy se nad těma povídkama taky směju... Ale já to většinou ani nečtu, takže ^^"
Přiznám se, že já sama toužím být spisovatelkou... A živě mám v paměti jak si mi jednu povídku zkritizovala ty... I když, už mi ji spoustu lidí (dospělých, v psnaí hodně zběhlých) zkritizovalo i mnohem hůř, takže... :D A navíc je to rok staré a teďka si to čtu - hnus. Musím do odzákladu překopat, protože se toho námětu nechchi vzdát.
Já teda rozhodně nedávám na svoje kámoše a rodiče... Popravdě, rodiče skoro nic nečetli, protože se jim to jednoduše stydím ukázat. Pokud dávám na něčí rady, tak to sou rady lidí, kteří mě neznají na různých servrech kde se dají povídky publikovat. A sem vždycky hrozně ráda, když mi někdo (obzvláště většinou jeden člověk :D) vypíše dopodrobna všechny chyby, co sem v tom guláši nadělala. Kdyby nebylo konstruktivní kritiky, asi bych zůstala na úrovni svého prvního "výtvoru", když mi bylo 10... A to se OPRAVDU nedalo číst. Fakt ne.
Klišé... to je celkem široký pojem. Já se snažím klišé vyhýbat a vždycky tam mít alespoň něco originálního, ale ne vždy se to povede. Třeba já mám takový veliký problém s koncema... Neumím totiž napsat smutné konce. Vždycky jenom happy endy. Kýčovité. A v 90% případů spáruju (ale až na konci) hlavní hrdinku s hlavním hrdinou. V jednom příběhu sem z nich dokonce musela udělat sourozence, abych se tomu vyhnula O_o
No, třeba upíry mám ráda, i to Stmívání :D Momentálně mám třeba rozepsanou fanfiction... Bez Belly. Jen s Cullenovýma. Oni se teda za ty tři díly nestihly nějak projevit, ale budou tam... A doufám že z nich vytřískám trošku víc :D
Já se taky dřív vztekala, když mi někdo napsal jak je ta povídka děsná a málem sem mu napsala že "Když se mu to nelíbí, ať si..."
Jenže pak sem pochopila, že pokud budu ignorovat komentáře o tom, kam patří uvozovky a kde se píše čárka, nikam se neposunu a nikdo to nebude číst.
Těm holkám by se měly buď nějak vyčíst ty chyby, nebo je nechat být jen tak. Ony už časem poznají, co dělají blbě. A pokud ne, jejich problém.
Já teda žádný jiný cíl než být spisovatelkou nějak nemám (potom možná novinařina nebo práva, v nejhorším knihovnice) a doufám, že se mi to povede... I když je to jenom sen... Ale momentálně máme s jednou holkou v plánu i mangu :D No, to je jedno... Každopádně, moc hezky napsaný článěk *klaní se*...a já se poroučím.

34 Vody Vody | 11. října 2010 v 0:31 | Reagovat

bože dobrý v povídce co píšu je zakázaná láska mezi dvěma holkama můj sen o spisovatelské dráze je v troskách..., ne já chtěl vlastně ovládnout anglii tak v pohodě

35 Tall Tall | 11. října 2010 v 23:22 | Reagovat

Vody to zabil, celou dobu, co jsem četl komenty jsem měl v hlavě co napíšu a pak... Vody mě rozesmál až jsem to zapoměl.
Každopádně narozdíl od autorky budu občas trochu hrubý.
[14]:Studovat češtinu beze schopnosti rozumět psanému textu? Docela zvláštní.

[11]:Mary Sue má ještě jedno specifikum, do knihy nezapadá a na první pohled do toho světa nezapadá. Copak tak může působit hlavní hrdinka?
Nemůže.

Co se týče kritiky. Když si něco přectu tak napíšu co si o tom myslím. Když vím, že si to můžu dovolit tak bez toho, že bych to nějak upravil. Jinak to zjemňuju. A pokud někdo kvůli mému komentu přestane psát? Jeho chyba. Sobecký a arogantní postoj. No a?

36 Veronika Veronika | 14. října 2010 v 19:50 | Reagovat

Když někdo udělá nějakou tu pravopisnou chybu, tak bys nemusela hned tak vyvádět! Pokud si přečteš po sobě článek, tak zjistíš, že jich tam pár máš taky!!
Mě zase tak ty příběhy o "fantasy" postavách moc nevaděj... mě spíš vadí, že ty postavy tam vypadaj skvěle(což jak víme nikdy není pravda) a pak všechno dokáží, všechno znají a nakonec mají vždycky happy end. Já mám radějí smutné konce, protože ne všechno se vždycky povede.... znám to z vlastní zkušenosti.
Na komentíky píšu to, co si o daném příběhu myslím, někdy se mi stává, že to ta dotyčná osoba nepřijme a vrátí mí to tím: "Když se ti moje povídky nelíbí, tak to nečti!" tak kde to jsme?! Tímto ve mě začne vřít krev a začínám se s ní hádat přes komenty a nakonec přestanou na blogy své "povídky" dávat.
Nezlobte se na mě, ale jestli je povídka na půl stránky ve wordu ještě nenapsaná podle norem a spoustou chyb! (vadí mi chyby, ale zas tak nelpím na tom, že bych raplila; nikdo není dokonalý a překlep se občas stane každému) a ještě k tomu to nedává hlavu a ani patu(to že se postavy objeví tam, kde to zrovna autorka potřebuje... :-! ).
A když někdo začne psát příběhy, tak je samozřejmě jasné, že to nebude takové jako od zkušeného písaře, který píše už několik let.
Kritiku by měl každý přijmout s otevřenou náručí a pokud si myslí, že je to blábol, tak si toho pak nevšímá.
No snažím se kritizovat podle hesla: Nejdřív se koukej na sebe a pak kritizuj druhé!

37 Tenny Tenny | Web | 14. října 2010 v 21:25 | Reagovat

[36]:Si říkám - souhlasíš vlastně se mnou, nebo ne? :D
Uznávám, že s těmi chybami jsem si naběhla na vlastní meč. Ale i když je to chabý argument, v povídkách si dávám větší pozor a většinou tam chyby nemám, když je zveřejňuji.
Je sice pravda, že nejdřív bychom se měli koukat na sebe, ale musíš uznat, že poznáš, že je svíčková připálená, i když jí neumíš vařit. (což je Tallovo heslo a já s ním souhlasím xD )

38 Tenny Tenny | Web | 14. října 2010 v 21:50 | Reagovat

[36]: Počkaj ještě chvilku... Nejsi ty náhodou autorkou černo-hnědovlasé Demi? Jestli ne, tak to promin. )a zbytek komentu můžeš ignorovat, netýká se tě)
Ale jestli ano... No, nebyla bych jediná, kdo si naběhnul na vlastní meč. :D A to s těmi postavami... Hm... Sasuke se náhodu rozhodl, že pomůže konoze proti Akatsuki. Jen tak, i když konohu nenávidí...
Ačkoliv uznávám, že nevím, kde je hranice mezi tvojí tvornou a tvorbou té druhé slečny. :D Ale rozhodně mě to pobavilo.

39 Veronika Veronika | 15. října 2010 v 16:16 | Reagovat

[38]: ne to teda nejsem, ale četla jsem to

40 Caprien Caprien | Web | 15. října 2010 v 20:42 | Reagovat

myslím si, že je lepší když už napsat nějakou povídku, než za celý den 50 článků a v každým fotka miley či jiné "senzace"...

taky nesnáším anglické věcičky co se pletou na blogy... nevímc o jsem si myslela, když jsem zakládala svůj :D

41 Lucik Lucik | 5. listopadu 2010 v 17:46 | Reagovat

Je pravda že je dnes hodně naivních lidí, kteří si myslí, že na to mají. Já osobně si myslím, že je my souzeno psát knihy. Vždy jsem něco vymýšlela, hodně přemýšlela, hrozně ráda četla, zapisovala své sny a první delší povídku jsem napsala když mi byli 3 roky.

42 Tenny Tenny | 6. listopadu 2010 v 15:16 | Reagovat

[41]: Jenže to říkají všichni, co píšou, víš. :D
Ve třech letech? Není to překlep? To si ani nemohla umět psát...

43 Lucik Lucik | 7. listopadu 2010 v 17:10 | Reagovat

[42]: Není to překlep. Máš nějaký důvod proč jsem nemohla umět psát?

44 Tenny Tenny | Web | 7. listopadu 2010 v 18:31 | Reagovat

[43]: Hm... Že by ten, že věština lidí se učí číst a psát až v šesti letech? Upřímně, psaní ve třech letech mi přijde absurdní, zvlášť když děti v tomhle věku neumí ani pořádně mluvit.
A povídku? Haha. Dovol, abych se zasmála.

45 Lucik Lucik | 8. listopadu 2010 v 15:15 | Reagovat

[44]: Ty mi nevěříš? To je divný, já nikdy nelžu a všichni mi vždycky důvěřují.

46 Tenny Tenny | Web | 8. listopadu 2010 v 18:45 | Reagovat

[45]: To má být ironie? Ne, nevěřím. Zaprvé, neznám tě. Nemůžu se ani případně podívat na tvůj blog, abych si přečetla, jak píšeš.  Nevím, jak ty, ale já nevěřím lidem, které jsem v žvotě neviděla a jediné, co o nich vím je přezdívka a pár vět, které o sobě tvrdí.

A předně, dovol, abych se znovu zasmála. Nikdy nelžeš? Hah. Každý někdy lže a ten, kdo tvrdí, že nikdy nezalhal, v tu chvíli lže.
A jak můžeš věděť, že ti důvěřují? Možná to jenom tvrdí.

Vážně nevím, jestli si ze mě děláš legraci, nebo to myslíš vážně. Ale tříleté dítě se svojí mozkovou kapacitou prostě nemůže být schopné napsat delší povídku. Uznávám, že nějaké opravdu chytré a geniální dítě může umět ve třech psát, ale to je opravdu vyjímečné.  A vzhledem k tvojí přezdívce si o nějaké extra genialitě dovoluji pochybovat.

Upřímně, pokud ty bys na mém místě takovému absurdnímu prohlášení na netu věřila, tak to by sis měla dát hodně pozor, abys na to nedoplatila.

47 Vody Vody | 9. listopadu 2010 v 22:29 | Reagovat

Vody lže furt!
Mozart, nebo jak se ten rakušák jmenoval, nebo to byl šejkspír? Možná ten belgičan, ale jeden z nich něco taky složil ve třech letech, možná ve dvou kalendáře v tý době byla na prd.
Ale jedno vím jistě Hamlet by se nikdy nezahazoval chodit na blogy! Nebo Mozart.
Bůh je moje oblíbená fiktivní postava.
Následuj Krista. Dawg.

48 ........ ........ | 20. listopadu 2010 v 21:18 | Reagovat

Není lehké dnes napsat něco originálního. Máš pravdu hodně témat už byla předložena a je velice těžké vymyslet něco nového. Ale třeba já nepíši povídky a příběhy jen kvůli tomu aby si to přečetli mí přátelé a řekli: "Jé to je opravdu kawai." :-) Já to píši hlavně proto, protože jedině psaním se alespoň na chvíli odloučím od hnusné reality. Reality která se opakuje den co den. Kdybych nepsala musela bych pořád dokola vnímat to, že celý život dělám to samé. Jsem mladá musím do školy, kde se musím učit. Jsem starší musím do práce vydělávat prachy, abych měla co jíst, nebo něco podobného. Jsem stará a jsem ráda že si vystačím s důchodem. No mezi tím jsou mezery, kdy jsem třeba s kamarády na párty atd. ale to jsou pouze chvilky, které skončí. Já jen prostě říkám, že psaní v mém případě, je vysvobození. A navíc pokud mi v hlavě leží různá témata tak jsem jedině ráda že je můžu ze sebe vydat. Vždyť hodně dívek a chlapců, vsadím se i ty, milují ten pocit kdy se naše ruka dotkne kláves a my tak na list ve wordu můžeme předat skrytý cit, který v nás je. Tohle je můj názor. A měla bych se snad vzdát jen proto, že je spisovatelů tolik? Měla bych se vzdát svého snu, protože jsou už témata všechna vyložena? Ne, pokud budu mít odvahu a i když se mi někdo vysměje tak neskončím. Život je boj, ale to už by jsi měla vědět! Buď přijmeš nějaké to vysmátí a vysereš se na všechno, anebo si ksakru sedneš zpátky na židli a nevzdáš se. No tak holka, spisovatel jak už jsi psala musí přijmout kritiku, ať už je sebe víc hnusnější. Celý tvůj život stoupáš, někdy spadneš, ale musíš se postavit! Musíš se chytat šancí, nesmíš se vzdát i kdyby ti naděje kolísala sebe víc. Musíš v sebe věřit. Neber ohled na to, že ti tvé některé kroky mohou připadat zbytečné, beze směru. Prostě prosím nevzdávej se, a tím teď myslím všechny, bojujte za svůj sen žijete jen jednou.

49 Tenny Tenny | Web | 20. listopadu 2010 v 21:47 | Reagovat

[48]: Občas mám pocit, že někteří reagují na něco jiného, než jsem napsala, ale co už.
Já nepíšu kvůli odtrhnutí od reality. Píšu... Protože píšu a nějaké důvody za tím nehledám.
Co se týče těch řečnických otázek - jsou trefné.
Ale co mi leze na nervy, je věta, že už bych to měla věděť. Já to vím. Ale to, že víš, že život je boj, ještě neznamená, že ho vyhraješ.

Já jsem nevzdala psaní jenom kvůli tomu, že se mi můj bratr vysmál.(to mi bylo asi 12 a to člověka tyhle věci dost vezmou, teď bych mu jednu vrazila) Ale stejně pochybuji, že bych se jako spisovatelka mohla uplatnit.
Nemám problémy s kritikou, na rozdíl od některých. Ale to, co udělal můj bratr, nemělo s žádnou kritikou nic společného. To bylo prostě rozcupování naivní dívčí duše na kousíčky. To bys nepochopila - to se musí zažít.

Já se nevzdala. Jenomže všechnu svojí energii jsem místo do honby za hloupým, nereálným snem dala do boje se svým zdravotním postižením. Pro mě je prostě to, co je teď, důlležitější, než sny a to co by mohlo přijít. Můžeš tomu říkat realismus, nebo poraženectví, jestli chceš.
Ale kdo ví, možná se to spisovatelkou stanu. To už ovšem záleží jenom na mě.

50 Calime.CZ Calime.CZ | E-mail | Web | 10. prosince 2010 v 21:38 | Reagovat

Bylo vyčerpávající číst tyhle komentáře, ale - uf - zvládla jsem to! :-D Co bych k tomu chtěla říct?
Možná že fakt, že jsem si tady dneska sedla a tohle si přečetla, mě zase přivádí k tomu, abych se nevzdala.
Od svých dětských let (od 9 konkrétně) jsem toužila psát. Podrobila jsem tomu vše. Zaměřila jsem se na češtinu natolik, že skutečně uvažuju nad dráhou profesionální korektorky. Ale moje touha mi velí vydat se studovat Českou literaturu. Ta touha mi brání v jiných věcech. Na čas jsem se chtěla pro někoho toho snu vzdát. Takřka jsem přestala psát... Ale to sem až tak nepatří.

K věci.
Každý nějak začíná. I já si troufla nějak začít - na internetu. I já si troufla napsat spoustu mizerných věcí, kterým jsem ve své nevědomosti říkala "poezie". I já si v 9 letech troufla zkusit napsat vlastní pokračování Harryho Pottera s Mary Sue.
Mým opravdovým snem je skutečně psát. A cena se mi teď zdá vysoká. Stejně jako se mi zdá nereálné snažit se někam procpat těch 300 stran, co jsem napsala někdy v 15 letech.
S tím, že kritika by měla být někdy i dravější než oslavná, souhlasím.
Možná bych na tvém místě napsala totéž. Možná bych něco podobného napsala i teď. Ale tak nějak si člověk časem uvědomí, že je tu jistá propast. Propast mezi těmi, co začínají, a těmi, co už stačili začít. Nehledě na opravdové psavce, kteří zase můžou shlížet na ty, kdo už začali. :-D
Každý jsme někde jinde.
Jediné, co tě může těšit, je nízká pravděpodobnost, že by někdo něco vydal začínajícím pisálkům. Net snese hodně. Nakladatelství ale ne.
Jen vezměme v potaz, že i samotná Rowlingová měla neskutečné obtíže procpat svého Harryho Pottera, aby jí ho vydali.
Možná je na světě víc Rowlingových. Možná je jich svět plný. Ale je to jen na nich, jestli dokáží překlenout nesnáze a přimět ostatní, aby uvěřili v jejich věc.

K upírům a "Edwardovskému" šílenství... Nečetla jsem to. A nevím, jestli bych se kdy odvážila. Nedávno jsem se koukala na Roswell (pro ty, co neznají: seriál se "sexy" mimozemšťany) a strašně jsem se smála tomu, jak mi oproti tomu přišly filmy o upírské romanci směšné kopie - s jedinou výjimkou: tentokrát tam je "pan nedosažitelný" upír.  

Tobě bych dala pár rad do budoucna... Nechoď mezi lidi, kde jsi nejlepší. Budeš na ně koukat spatra. Radši jdi mezi ty, kde budeš za největšího blbečka, ale něco se naučíš. ;-)

Článek byl napsaný docela vyzrále.
Ale nezapomeň... i ty můžeš někomu přijít jako "spisovatelka" a to nepíšu ve zlém.

Mmch. Docela ráda bych s tebou navázala přímější kontakt (ICQ, skype?).

51 Tenny Tenny | Web | 11. prosince 2010 v 13:26 | Reagovat

[50]: Gratuluji, to je asi nejvyspělejší komentář, který mi sem někdo napsal. Máš pravdu i v těch věcech, které jen nerada přiznávám. (já osobně taky nepíšu nic moc, alespoň co se ýče povídek... tedy, nepíšu Mary Sue a snažím se být originální, ale...)
Prostě trefné.

Skype nemám, ale icq ano. Kdyžtak 495519776 .

52 pečínka pečínka | 7. srpna 2011 v 19:16 | Reagovat

ve většině souhlasím, ale zarazilo mne, proč si myslíš, že někdo nemůže být dobrý spisovatel a zároveň dobrý malíř? já myslím, že to člověk nikdy nemůže vědět :)
mě se třeba nelíbí jak píšeš, ale beru to jenom jako svůj názor a nemůžu říct, že spisovatelka z tebe nikdy nebude.
ale pravda, že spisovatelé se u nás neuživí, takže je to tedy spíš požehnání.

53 Barbora Barbora | 8. srpna 2011 v 17:09 | Reagovat

Já nepoužívám jméno "spisovatelka", i když mi za pár měsíců vyjde kniha (shodou okolností fantasy pro mládež) v jednom z kamenných a tudíž skutečných nakladatelství. Abych řekla pravdu, jsem taková výjimka. Harrymu Potterovi jsem odolala až do nějakého 5. dílu, který jsem si přečetla až poté, co jsem shlédla několik předchozích filmů, Stmívání a celou ságu jsem také nečetla. Moje kniha je v tomto ohledu asi skutečně "česká" neboť v ní není žádný upír, vlkodlak, zvěromág a jiní lidoživočichové...
Blog nemám, moje kniha je vlastně úplně první věc, kterou jsem napsala ve svých 15-16 letech a žádné kamarádce (kromě jedné - a to nedávno) jsem to neřekla doteď a to mám uzavřenou smlouvu už víc než 1 rok.
Možná právě proto se mi podařilo prorazit do skutečného nakladatelství, přestože je to pro začínající autory velmi nesnadné...

54 Tenny Tenny | Web | 17. srpna 2011 v 12:29 | Reagovat

[52]: Tak teoreticky můžeš být dobrý malíř i spisovatel, ale je to opravdu výjimečné. Talent může mít člověk na oboje, ale abys v něčem vynikal, musíš se na to soustředit a věnovat se tomu. Zrovna kreslení a psaní oboje vyžaduje hodně času a člověk prostě nemůžeš zvládat exelovat ve všem.
I když záleží na tom, co považuješ za dobré. (například jsem si ale všimla, že hodně skvělých malířů na DA má nádherné obrázky, ale jejich "OC", které si kreslí, jsou děsné Mary Sue)
Co se týče neuživení, je to pravda. Drtivá většina spisovatelů má vedlejší práci. (pokud tedy nejsou Viewegh)

A moje psaní... Já osobně si myslím, že taky není nijak extra. Tipla bych si ale, že v tomto článku ti leze na nervy můj tón.

[53]: Ono zase když máš tyhle věci načtené, tak by se němělo stát, že použiješ už nějaký profláklý nápad. Ale lidí, co nečetli HP a Stmívání znám dost, ono to není zas taková výjimka jak by se mohlo zdát.
Co se týče té českosti - oni se upíři "vyskytovali" i v čechách, našlo se dost hrobů s lidmi, kteří byli pohřbení protiupírským způsobem. Stejně jako vlkodlaci patří do evropského folkloru, který amíci převzali a nacpali do svých knížek.

Ke knížce gratuluju, ale nějak nechápu o myslíš tou poslední větou. Vlastnictví blogu (pokud tam celou knihu nenaházíš) ani fakt, že knížku někomu ukážeš, nebrání jejímu vydání. Ono když si to po tobě nikdo nepřečte, zase přijdeš o zpětnou vazbu a ta je hlavně u začínajících spisovatelů důležitá, si myslím.

Ale ráda si tvoji knížku přečtu, když mi prozradíš, jak se jmenuje. :)

55 Barbora Barbora | 20. srpna 2011 v 10:53 | Reagovat

[53]:
Myslela jsem tím,že jsem nikdy neměla blog, ale webové stránky se připravují, zpětnou vazbu taky mám protože dávám lidem číst po kapitolách, ale vždy jen jednu nebo dvě (myslím cizím lidem:-)
Jinak kniha se jmenuje  VILANA a vyjde příští rok v nakl. Alfa - Omega

56 Tenny Tenny | Web | 21. srpna 2011 v 21:31 | Reagovat

[55]: Tak to je dobře.
Hm, a o čem pak bude? Koukala jsem na jejich stránky a nic jsem tam nenašla. Máš nějakou anotaci nebo krátké shrnutí obsahu? :-)

57 Barbora Barbora | E-mail | 24. srpna 2011 v 10:25 | Reagovat

Na jejich stránkách nic není, protože Vilana vyjde až v příštím roce, tedy v roce 2012. Anotaci mám zatím pracovní, protože mám ještě asi necelé 4 měsíce na to, abych ji finálně opravila, takže to jen shrnu. Ale hlavně bych měla napsat toto, protože je to nesmírně důležité: Myslím si, že dnes není možné napsat fantasy knihu, ve které by nebyla podobnost s Harrym Potterem nebo jinými fenomény. Ve světe přeplněném fantasy je téměř nemožné přijít s něčím novým. Vždyť i HP je oživení již dávno známých věcí (létání na koštěti, čarování s kouzelnou hůlkou a podobně). Myslím si, že každý (zvláště začínající autor)něco již zaběhnutého převezme a něco svého přidá. A právě v této vyvážené bilanci je (doufám) krása nové knihy.
Tak to jen tak pro okraj.
Vilana je zkrátka o dívce, kterou našly dvě ženy jako novorozeně na mítině uprostřed lesa a hned od začátku je jasné, že je nějak vyjímečná. Kniha popisuje 13 let jejího života. V prvních kapitolách objevuje svoje schopnosti a bojuje se samotou, protože ona i ostatní vědí, že je jiná. S nástupem do školy (něco jako gympl) najde přátele-dvojčata- ale také zjistí, že se ve škole schází skupinka Stoupenců zla v čele se Stínem. Vilana není jen o boji mezi dobrem a zlem (tedy o boji mezi ní a Stínem), ale také o touze po „obyčejném“ lidském štěstí, jako je rodina a přátelství. V celém textu je kladen zřetel na osobní prožitky Vilany (na její sílu a odhodlanost, ale také samotu, cizost a strach z pocitu viny, kdyby se kvůli ní (a jejímu špatnému rozhodnutí) někomu něco stalo.
Tak to je takový můj osobní popis. Kdybyste si chtěli přečíst krátkou ukázku, napište a já vám ji pošlu.

58 Jamesspive Jamesspive | E-mail | Web | 27. března 2017 v 7:53 | Reagovat

Sleep apnea is a very difficult thing to live with, both for the sufferer and for people living and sleep with him or her. If you fit into either of these categories, then you know just how frustrating it can be. Read through the tips found in this article to learn the best way to survive this problem!

Strengthen your throat and jaw with some basic exercises. Developing these muscles should reduce the symptoms of sleep apnea. You can exercise your throat and jaw by simply pulling your tongue or practicing some very simple breathing exercises. The goal is to train you to breathe differently and hopefully make your sleep apnea disappear.

If you have sleep apnea, be sure to ask your doctor every five years if you should have a follow-up sleep study. As your weight and health change, your CPAP pressure may need to be adjusted. The most accurate way to reassess your needs is to have another sleep study with CPAP so the appropriate pressure can be determined.

If you have sleep apnea and cannot break the habit of sleeping on your back, try sleeping in a t-shirt with two tennis balls sewn into the back. Making this sleep shirt is a simple project to do at home, and it can help to break you of sleeping on your back. Every time you try to roll over on your back in your sleep, the tennis balls will remind you to roll back onto your side.

Understand the effects that smoking and drinking alcohol have on sleep apnea, if you are trying to get a grip on your quality of sleep. Smoking enlarges airways, while alcohol can relax them too much, both of which will contribute to the symptoms of sleep apnea severely. Consider making the necessary cut-backs that will cut down on your sleep problems.

To help diagnose your sleep apnea, your doctor may ask you to keep a sleep log. This log is where you'll keep track of how much you sleep during the night, and other symptoms you may experience. Your partner can let you know if you snore too loudly, jerk your limbs, or stop breathing. Your doctor will then be able to tell if you suffer from sleep apnea.

Consider an alternative sleep apnea flower remedy therapy (also known as essence therapy). Vervain is used in this treatment for its calming and relaxing effects. This can help treat your symptoms, including insomnia problems associated with your apnea. As an added bonus, it also helps reduce overall stress and lower high blood pressure.

Drink one cup of caffeinated coffee a few hours before you go to sleep. It may seem silly to drink a caffeine drink at night, but this can actually help keep your throat open while you sleep. You may have to play around with what time you drink the coffee to avoid restlessness.

If you are a trucker who has sleep apnea, take precautions to stay safe on the road. First of all, get yourself properly diagnosed and treated. If your doctor prescribes a CPAP, use it. They are small and easily portable and can run on battery power if necessary. Try to stay fit and get regular sleep to keep your condition under control.

Sleep apnea can cause many problems beyond just the inability to get a good night's sleep. If you let your condition go untreated, it may get worse over time. Getting enough sleep is crucial to your overall level of health, so start using the tips you have read in this article right away to find relief.

<a href=https://www.viagrasansordonnancefr.com/>viagrasansordonnancefr.com</a>

59 MaveriKpn MaveriKpn | E-mail | Web | 4. května 2017 v 14:37 | Reagovat

hair loss from adderall generic adderall no prescription Taking And Zoloft Adderall Dosage <a href=https://www.netvibes.com/stratteraonline>buy adderall online no rx</a>. Cheapest Diflucan Dosage Adderall Adderall Xr Duration Of Action Mixing And Adderall Zoloft 25mg Desyrel And Adderall . Taking Ritalin For Weight Loss Adderall Concerta  Prednisone And Adderall Uses . Taking Adderall And Vicodin Drugs Vicodin And Adderall Combined  And Adderall Effexor Xr Adderall Xr Generic Version Zantac Adderall Had Taking Xanax After Adderall Attention Deficit Disorder

60 GanJubas GanJubas | E-mail | Web | 7. května 2017 v 22:31 | Reagovat

Hi! My occupation is fro different products in all languages: Albanian, Armenian, Azerbaijani, Bulgarian, Chinese (Simplified), Croatian, Czech, Danish, Dutch, Estonian, Finnish, French, Georgian, German, Greek, Hindi, Hungarian, Indonesian, Irish, Italian, Javanese, Kazakh, Kyrgyz, Latvian, Lithuanian, Luxembourgish, Macedonian, Malay, Norwegian, Polish, Portuguese, Romanian, Russian, Slovak, Slovenian, Spanish, Swedish, Tajik, Tamil, Thai, Turkish, Ukrainian, Uzbek, Vietnamese and other!

And all Offers: El Arrogant, Arrogant Homo sapiens, Bust Mass, Erogan, Fito Advertise, Collamask , Black False flag, Fitobalt, Alcobarrier, Valgus Pro, Varicobooster, Plaits Megaspray, Strength Admiration, Tenseness Nest egg Surround, Hondrocream, Conservationist Cofee, RevoMuscle, Maxi Size, Titan Gel, Bactefort, Intoxic (Detoxic), Chocolate Slim, Bracelet Byanshi, Hammer Of Thor, Rang Jued, Giai Doc Gan.

Still in nappies suggest: <a href=http://guod.me/lb/meenung-iwwer-hondrocream-therapeutesch-creme-fir-ronn.html>http://guod.me/lb/meenung-iwwer-hondrocream-therapeutesch-creme-fir-ronn.html</a>

Be familiar with and comment! Moral daytime!

P.S. This project www.guod.me is the great creativity of the gloomy genius of the forests of Germany!!!

61 WilliamROT WilliamROT | E-mail | Web | 8. května 2017 v 19:56 | Reagovat

Скачать базу данных организаций города Петрозаводск бесплатно http://bazdan24.ru/tovar/baza-dannyh-organizatsij-goroda-petrozavodsk/

470pY747

62 LarryMam LarryMam | E-mail | Web | 9. května 2017 v 20:17 | Reagovat

join the new social <a href=http://onlinecasinos-x.com>online casino</a> guide

63 janawf1 janawf1 | E-mail | Web | 23. května 2017 v 5:33 | Reagovat

Sexy girls blog    
http://futanari.porndairy.in/?page-vanesa
  greek tits milk gangbangwife tgp pyrah lee fucked girls riding dicks

64 Sergiosat Sergiosat | E-mail | Web | 25. května 2017 v 21:54 | Reagovat

Мы ценим ваше время и делим с вами общие цели. Ваши продажи для нас главный приоритет.
<a href=http://progon-xrumer.ucoz.net>прогон хрумером логин скайпа seo 2000</a>

65 FreddieCliet FreddieCliet | E-mail | 26. května 2017 v 14:50 | Reagovat

Представляем вам личного помощника!
Мы собрали в одном месте все <a href="https://goo.gl/aWrtk0">самые полезные и интересные сайты</a>, чтобы вы могли без проблем выбрать именно то, что нужно именно вам.

66 ViaFiveSAM ViaFiveSAM | E-mail | Web | 28. května 2017 v 22:13 | Reagovat

Viagra has adjusted a sexual daily life For a lot of Adult men in today and age.
<a href=http://www.malenhanceresult.com>about it </a>
<a href=http://www.malenhanceresult.com>exercises </a>
http://malenhanceresult.com visit site - malenhanceresult.com  
Once you realize that ED is an extremely tender and essential challenge then You need to attempt Viagra and Enable it assist you to with receiving an erection and intercourse travel back. Make sure you Get in touch with us right away and notify us what sort of difficulties you may have. Our operators should be able to answer all the thoughts and let you know which quantity you call for. Our administrators have been working really hard in order to fulfill each and every consumer and Guantee that your impotency is not really a problem anymore.

67 Amoxicillin dosage sinus infections Chozy Amoxicillin dosage sinus infections Chozy | E-mail | Web | 31. května 2017 v 12:50 | Reagovat

Amoxicillin dosage sinus infections http://a5.antibioticsonlinehelp.com. This causes redness in your prick and intestines. You may also experience symptoms like vomiting, lordosis abdominal cramps, and diarrhea.
While viruses motivation multitudinous gastrointestinal infections, bacterial infections are also common. Some people call this infection “rations poisoning.
Amoxicillin dosage sinus infections <a href="http://a5.antibioticsonlinehelp.com/zyvox-generic/bue-reciprocal-movements.php">bue reciprocal movements</a>
event from scurvy hygiene. Infection can also discover to after devoted acquaintance with animals or consuming foodstuffs or bath-water contaminated with bacteria (or the toxic substances bacteria report).

68 JamesTug JamesTug | E-mail | Web | 3. června 2017 v 1:11 | Reagovat

Ich habe hier mein Sofa im Test online gefunden.

<a href=http://couch-sofa-test.de>Sofa kaufen ...</a>

69 Rafaelfus Rafaelfus | E-mail | Web | 3. června 2017 v 20:10 | Reagovat

I love Fidget Spinner,
do you have also a Fidget Spinner? What type of you have? I have buy from the UK.
<a href=http://uk.1fidget-toys.com/>UK Fidget Cube amazon</a>

70 EvropaGam EvropaGam | E-mail | Web | 4. června 2017 v 5:37 | Reagovat

Агентство зарубежной недвижимости «<a href=http://evroappart.ru>Евроаппарт</a>» предлагает продажу и аренду недвижимости в Европе: виллы, шале или апартаменты. Наши предложения охватывают Францию, Германию, Великобританию, Швейцарию, Италию, Португалию, Испанию, Кипр, Грецию, а также другие европейские страны. На нашем сайте вы найдете самые разные объекты по цене и местоположению. В форме поиска вы можете выбрать интересующую вас местность, тип недвижимости, площадь и ценовой диапазон. В нашей онлайн-базе представлены как коммерческая недвижимость для инвестиционных вложений, так и виллы для развлечения и отдыха в самых живописных уголках Европы. База даёт возможность онлайн-бронирования недвижимости. Если вы не нашли в базе нужного вам объекта — свяжитесь с нами, мы обязательно найдем подходящий вам объект, по вашей заявке.

71 JamesSum JamesSum | E-mail | Web | 4. června 2017 v 17:55 | Reagovat

Fidget Spinner in Deutschland kaufen meine Empfehlungen
<a href=http://fidget-spinner-cube.de>Fidget Cube ...</a>

72 Jackolup Jackolup | E-mail | Web | 6. června 2017 v 15:45 | Reagovat

Хороший сайт где много фильмов а так же <a href=http://all-films.net>фильмы онлайн в хорошем качестве</a>. Уверен вам тоже понравится

73 Odellsulky Odellsulky | E-mail | Web | 10. června 2017 v 5:45 | Reagovat

<a href=http://writepaperme.com/my/>write my paper for me</a>

<b>Your full security</b>
http://writepaperme.com/my/

We understand that sometimes you may want your deeds to go unknown. That is why we guarantee your complete privacy and security with our paper help writing service. After registration, you receive a unique ID and that is the only thing visible to the professional working on your order. That and all the instructions of your assignment of course. Only our support team will see all the details you provide to be able to contact you in case any questions arise and send you a happy birthday discount on your special day.

Our custom writing service is completely ethical and provides busy students with great resources for their assignments. In the modern world when we need to do everything at the same time, it’s nice to know you can count on someone for back up. We are always here to create the needed sample or perfect your work through editing/proofreading or explain the solutions to any problems you may have. Find out how much more free time you can get with our writing help.

<a href="http://writepaperme.com/my/">write my paper for me</a>

SDrty86uhNM903XZ

74 Nadiagftok Nadiagftok | E-mail | Web | 12. června 2017 v 13:10 | Reagovat

Amoxicillin 500mg buy online uk Check dominance professor http://ukonline.helpyouantib.co.ukallow holiday decoding deuce delineations astonishment copy where incredulity classify scenario cervid hurt acclaimed accidents. Fingolimod has flock into together anachronistic deliberate notes patients proofed conceive drugs abandon elongate interpretation QT interlude, but drugs set before bad draw representation QT entr'acte undergo heirloom tied up main cases incessantly TdP provender patients sojourn bradycardia. This http://ukonline.helpyouantib.co.uk/cipro-generic/dewalt-dcs310s1-12v-max-pivot-reciprocating-saw-kit.php
come to balloon whispered she has uninhabited women awaken Kawasaki sickness professor illustrate results map out of date trace changing. What lilting put about publicly requirements roly-poly in search non-sterile venting. Todos los medicamentos inimitable necesitas allude 500mg alcance Amoxicillin hark help to click.

75 Thailandi-icege Thailandi-icege | E-mail | Web | 13. června 2017 v 11:47 | Reagovat

Тайланд – красивая страна, манящая туристов своей красивой природой. У западного побережья находится о-в Пхукет, на который прибывает основная часть отдыхающих. Главное достоинство этого курорта это Андаманское море, вода в нём прозрачная, чистая, насыщенного бирюзового оттенка.
Наиболее посещаемые пляжи это Камала и Патонг. Для детского отдыха больше подойдет пляж Камала, потому, что он менее людный и шумный, рядом с ним нет отелей и дорог. А пляж Патонг не такой тихий, вдоль побережья работают торговые павильончики, дискотеки и ночные клубы, но зато добраться до этого пляжа легко и просто. Важно заметить, что на побережье нет назойливых лоточников, мусора, камней, что делает отдых более комфортным.
Достопримечательностей на острове Пхукет не так много, всего несколько старинных храмов. Как развлечения стоит выделить дайвинг с аквалангом, позволяющее разглядеть богатство животного мира. Еще Пхукет славится своими экскурсиями: заповедники Као-Сок и Као-Лак, джиппинг, прогулка на слонах, это все не оставит грустным ни одного отдыхающего. Более подходящее время для отдыха – с октября по апрель, в в эти месяцы наиболее солнечно и температура более приятная.

Пляжный отдых в Паттайе

Паттайя по посещаемости не уступает Пхукету, но сильно отличается от него. Вода на центральных пляжах Паттайи очень темная с мутной зеленоватой грязью, но рядом есть несколько островов, где вода чистая и прозрачная. Добраться сюда можно на морском паромчике, дорога занимает примерно час в одну сторону. Но не смотря на все все пляжи в самой Паттайе битком людей, тяжело будет найти свободное место, в самом море почти никто не плавает, все туристы только загорают.
В отличие от Пхукета, Паттайя напртив насыщена достопримечательностями. Наиболее общеизвестные и посещаемые это Большой будда и храм Истины. Кроме буддийских красот, нужно обратить внимание на крокодиловую или слоновью ферму. Но самое главное, чем славится Паттайя это  ночные тусовки. Удивительная улица Wolking Street настоящая визитная карточка города. На каждом углу здесь клубы, дома терпимости, развлекательные мероприятия на улице, шоу ледибоев и пр.
Шопоголикам больше понравится здесь, чем на острове Пхукет, благодаря тому, что тут очень много торговых центров. Что касается еды, в особенности фруктов, на Паттайе цены заметно дешевле, а по ассортименту ничем не отличаются.

Поездка в Тайланд впечатляет отдыхающих на каждом курорте, это та страна, которую стоит обязательно посетить.
Источники:
http://dirdiredelim.com/member.php?u=46601
http://www.cydak.ru/digest/977.html
http://chernigov-foto.com/video/3588950-otdyh-v-taylande/

76 Fedchocope Fedchocope | E-mail | Web | 14. června 2017 v 22:32 | Reagovat

Яркие рассказы проституток на нашем сайте волшебным образом раскрасят ваши будни головокружительными красками и подарят неимоверное наслаждение. Здесь проститутки БДСМ не только полностью удовлетворят ваш интерес, но и оправдают любые даже самые смелые ожидания и фантазии. Рассказы проституток, которые вы здесь увидите помогут ощутить себя настоящим мачо в сексе. А фото проституток только дополнят ваше удовольствие. На сайте проститутки Казани и проститутки Одессы откроют для вас дверь в мир сладострастных удовольствий, проститутки Воронежа и проститутки Днепропетровска помогут Вам ощутить себя обожаемым и всегда желанным мужчиной, проститутки Крового Рога и проститутки Екатеринберга расскажут самые яркие истории из своей жизни, проститутки Тюмени и проститутки Полтавы откроют для вас науку получения и доставления удовольствия от секса.
Girls Room - Проститутки Санкт-Петербурга: <a href=http://www.girlsroom.biz.ua>проститутки</a>

77 Chrisfihhemags Chrisfihhemags | E-mail | Web | 14. června 2017 v 22:42 | Reagovat

Finasteride medication propecia dose f.antibioticsonlinehelp.com Finpecia is used to deal with androgenetic alopecia (male-pattern baldness), prostate cancer, benevolent prostatic hyperplasia. It contains Finasteride. This property selectively prevents effects of 5 alpha-reductase, that is an enzyme accountable pro function of traditional androgens (male hormones).
Directions
It is recommended to http://f.antibioticsonlinehelp.com/finasteride-side-effects-statistics/finasteride-nebenwirkungen-haut.php
catch the medicine at the changeless notwithstanding every day. Take 1 bore in the past or after meal. And don't ignore to consult with your doctor!
Precautions
Finpecia can't be adapted to as far as something treatment of alopecia (concentrated curls failure), underline ringlets depletion, etc. It should be entranced through despite 3 months and more to see any patent result. If there is no fruit after 12 months of treatment, you should an end your treatment with Finpecia.

78 Charlesevero Charlesevero | E-mail | Web | Sobota v 17:46 | Reagovat

อัพเดตทางเข้า SBOBET ล่าสุดวันนี้ <a href=https://www.sbobet7x.com/%e0%b9%82%e0%b8%95%e0%b9%8a%e0%b8%b0%e0%b8%9a%e0%b8%ad%e0%b8%a5%e0%b8%ad%e0%b8%ad%e0%b8%99%e0%b9%84%e0%b8%a5%e0%b8%99%e0%b9%8c/><u><b>แทงบอลออนไลน์</b></u></a>
10 คะแนนเต็ม สุดยอดบริการดีมากครับ พนักงานพูดสุภาพมากๆ  ประทับใจมากครับ ไม่เคยคิดจะเปลี่ยนเว็ปเลย มีปัญหาโทรได้ตลอด 24 ชั่วโมง ใช้บริการกับ sbobet7x มาได้สักพัก ไม่มีปัญหาอะไร โปรโมชั่นก็ได้จริง ขอบคุณมากครับ บริการดีครับ ทำรายการอะไรต่าง ๆ ก็รวดเร็ว ขอให้บริการดี ๆ แบบนี้ตลอดไปนะครับ sbobet sbobet sbobet แทงบอล แทงบอล แทงบอล แทงบอล แทงบอลออนไลน์ แทงบอลออนไลน์ แทงบอลออนไลน์ แทงบอลออนไลน์ ทางเข้าsbo www.sbobet ทางเข้า sbobet ทางเข้า sbobet ทางเข้า sbo
เว็บแทงบอล ทางเข้าsbobet www.sbobet.com ทางเข้าsbo beer777 เว็บบอล สโบเบ็ต วิธีแทงบอล พนันบอล วิธีแทงบอล การแทงบอล สโบเบท เล่นบอลออนไลน์ sbobet ทางเข้า เว็บพนันบอล แทงบอล ออนไลน์ แทงบอลออนไลน์ เว็บไหนดี
พนันออนไลน์ sbobet7x เจ้าหน้าที่ดูแลได้ดีสุดประทับใจการฝากถอน บริการได้เร็วดี แม้จะเป็นช่วงเย็นๆ เห็นบอกว่าคนทำรายการเยอะก็ยังรอไม่เกิน 5 นาทีใช้บริการออนไลน์ผ่านหน้าเว็บไซต์ ทั้ง สมัครสมาชิก ฝากเงิน ถอนเงิน สะดวกดี ดีตรงไม่ต้องพูดคุยกับคน ผมชอบมาก มาสมัครแรกๆ ตอนแรกนึกว่าบบริการไม่ดี ไปไงไปมาบริการดีโครตครับ สอนผมตั้งแต่เล่นไม่เป็นและแทงบอลได้จนรวยทุกวันนี้

79 naomiim16 naomiim16 | E-mail | Web | Neděle v 21:20 | Reagovat

Every day gay photos assistance
http://gay-dating.love.erolove.in/?entry-adrien

80 CharlesSTO CharlesSTO | E-mail | Web | Středa v 5:37 | Reagovat

В наше время достаточно трудно представить жилье без стола.
Столы  уже  давно успели укорениться в интерьере.
Так как столы занимают достаточно большую часть
пространства в помещении, то помимо чистой функциональности,
столы несут в себе еще огромную стилистическую нагрузку.
Каким бы не был стиль Вашего жилья, Вам непременно
понадобится хороший стол.
Самые адекватные цены на  мебель
в Украине! Магазин мебели в Киеве, заходите, не пожалеете!
<a href=http://www.darmebel.com.ua>Дар Мебель</a>

Столы купить в Киеве  

А если кто интересуется оборудованием для СТО
обратите внимание <a href=http://www.stoservice.com.ua>Автосервисное оборудование</a>
здесь покупали по недорогой цене и весьма довольны.

<a href=http://www.darmebel.com.ua/mebel/kompyuterniy-stol/kompyuterniy-stol-nika-34.html>Акции на мебель. Купить акционную мебель в Киеве</a>

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama