20th centry boys - recenze na čtvrtou

29. března 2011 v 17:44 | Layla |  Anime a manga

(zdroj obrázku: mangatraders.com, http://www.4digitalmedia.com/20cb/, zdroj videa je snad jasný)
(Nevidíte-li dole obrázky celé, není to moje chyba. Nějak se to nemění, ať to opravuju, jak chci.)

Konečně nějaký film, z kterého mi padla čelist dolů. A ne až na konci, ale hned po několika minutách. Že stojí za to je jasné komukoli, kdo si přečetl název. Už snad jenom proto, že autor mangy, podle které je tato trilogie natočena, je jednou s těch známějších legend historie mangy. Ale ten film... Zpočátku jsem si nebyla jistá, protože ho stáhla mamka, abych si pořád nestěžovala, že se nedíváme na nic japonskýho. Nakonec jsem se dívala stejně jenom já a sestra, ale stálo to za to. Takhle dobrý akční filmy už jen tak něco nepředčí. Dokonce ani nemají takovou tu dílovou sestoupnost kvality. Jenom jsem si pustila písničku a ten pocit, který nastal po shlédnutí prvního dílu, je zpátky. Takže si ji pusťte a vrhněte se do čtení recenze, aby jste chytili náladu to shlédnout. A žádné poznámky, že je to starý song. K pozadí filmu se hodil a nadchl.

(perex)

Co na to říct. Nemohla jsem odtrhnout oči. Každou chvíli mi myslí projelo: Ty vo*e! To je teda hustý! A to hustý moc nepoužívám. Ale tentokrát to bylo velice výstižné slovo. Ona celá atmosféra filmu je "hustá" a v té hustotě se budete topit. Chci to vidět znova. A proto je snad jasné, že jsem se dala na mangu. Uvidíme, jak moc to bylo filmově vyšperkováno a naopak.

Jelikož příběh je až na pár drobností stejný, není důvod to rozdělovat. Endou Kenji je ta osoba, kolem které se vše točí. V roce 1999 pracuje v supermarketu a stará se o svou matku a neteř. Jeho sestra se pohřešuje už několik let a tak se rozhodl o její dceru sám postarat. Kanna je velice zvláštní dítě, ale i přes matčiny protesty ji s sebou nosí všude možně. Příběh nám ale začíná trochu jinak. Rodina Shikishima, které donášel mléko až domů, se celá pohřešuje a policisté jejich zmizení začínají vyšetřovat. Zatím světem se šíří zprávy o záhadných úmrtí vykrvácení organismu bez zjevného důvodu. Kenjiho přítel z dětství Donkey byl nalezen mrtvý, prý skočil ze střechy. Než však zemřel, stačil mu poslat dopis. Ptá se ho v něm na znamení, které používali v dětství a které teď používá jistá sekta vedená "Přítelem" jako jejich. Tyto a mnohé další události nedávají Kenjimu spát. Když se pak dozvídá, že vše, co se děje, je velmi podobné tomu, co si vymyslel jako dítě roku 1973 se svými přáteli a "Přítel" je ten, co se to snaží uskutečnit, rozhodne se to zastavit. Kdo je "Přítel"? Kamarád z dětství, nebo ne? A stane se opravdu vše, co tenkrát napsali do Knihy proroctví? Když už začíná jít do tuhého, rozhodne se bojovat. Jeho kamarádi se za něj postaví nebo ne? A čí je Kanna vlastně dcera? Co stojí za tolika úmrtími?

Na to zjištění máte celých 22 volume. Já jsem aktuálně v 12. a můžu vám potvrdit, že je to maso.

Na filmy padl poměrně velký peněžní obnos, ale podle mě to stálo za to. Příběh je autentický a drží se předlohy jako klíště až na několik drobnůstek, ale to se dá odpustit. Dokonce i herci byli vybráni tak, že v nich ty postavy opravdu vidíte. Prostě nádhera. První film se odehrává zhruba od začátku po 7. volume. Ale děj je v manze trochu rozkouskovanější, než ve filmu, což by někomu mohlo vadit (kromě třeba spršek kre:P). Druhý film pak navazuje na děj v roce 2014, kde je z Kanny teenager. A třetí jsem ještě neviděa, ale moc se těším. Výhoda je, že pokud hledáte, naleznete českou verzi titulků poměrně snadno(titulky.com) a nejen to. Překvapilo mě, že i přes kvalitu a popularitu tohoto díla, není mezi námi nijak moc rozšířené. Tak snad tomu takto napomohu.

Pro porovnání se podívejte na tváře v manze a ve filmu. Nejsou si podobní?

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.