Komentáře

1 Gauri Gauri | Web | 18. srpna 2011 v 11:38 | Reagovat

SKvělej článek! :-) Ano, i já si občas procházím archiv blogu a říkám si "ježiši, co jsem to psala za bláboly.." I já mám sen jednoho dne vydat knížku, stačila by mi jen jedna. Ale to je ještě daleko.

2 Tereza Matoušková Tereza Matoušková | E-mail | Web | 18. srpna 2011 v 16:25 | Reagovat

Děkuji za zmínku o mně a mých článcích.

Trochu mě zarazilo prohlášení "nepište na vlastní stránky, že jste vydali knihu". To je skoro jako říct "radši to nikomu neříkejte a nejlépe si dejte pseudonym, pro jistotu choďte kanály."

Otázkou je: Je lepší napsat na svůj blog o své knížce a prodat několika dobrým duší pár knížek, nebo mlčet a neprodat nic?

A musím říct, že z vlastní zkušenosti vím, že blog a zde uveřejněné práce v prodeji výrazně pomáhá. Řekla bych, že max. 40% jsem prodala známým, kamarádům a kamarádům kamarádů a min 60% lidem, kteří mě objevili přes blog, nebo obecně přes net. Podotýkám, že obě zatím vydané knížky jsou malonáklady a prodávají se řádově v desítkách kusů.

Jinak mi v září vyjde knížka v nákladu 600 kusů oficiálně, takže si to budu moct zkusit ve velkém a ověřit si pravdivost tvých slov.

Tak a teď mě můžete pomlouvat. :-D

3 Tenny Tenny | Web | 18. srpna 2011 v 20:31 | Reagovat

[2]: Není zač.
Co se týče toho prohlášení, je poněkud nadsazené, ale na kanály jsem rozhodně nenarážela. Bylo tím myšleno spíš to, že není dobré se zmiňovat o vydávání knížky, když se člověk špatně vyrovnává s antipatií jiných. (jasně, budoucí rádobyspisovatel by měl být železné nervy, ale dost povídkářů pomalu pláče kvůli jedné kritice) A hlavně by se nemělo spoléhat na internetové čtenáře, kteří píší, že si knížku určitě koupí, až vyjde. Jedna slečna, jejíž blog jsem navštěvovala, vydala knížku na vlastní náklady a nakonec jsem se od ní dozvěděla, že si ji nekoupil nikdo kromě jedné příbuzné.
A taky někteří nakladatelé nemají moc blogaře rádi, no.

Jde prostě o to tu propagaci umět podat. A přijde mi, že to moc lidí neumí.
A jde taky o to, že ty se řadíš k těm lidem napsaným v závorce. :-D

4 Tereza Matoušková Tereza Matoušková | E-mail | Web | 19. srpna 2011 v 5:07 | Reagovat

[3]: To mě těší. :-)

Tak ono je jasné, že napsat "knížku si určitě koupím" je hrozně jednoduché a dokud nevidím, že se výtisk skutečně prodal, s ničím nepočítám. :-)

Železné nervy a hroší kůži, ale tu člověk po několika drsnějších kritikách a škarohlídských prohlášení získá. Ono to bez nich nejde, vždycky se někomu něco nelíbí. :-)

5 Tenny Tenny | Web | 19. srpna 2011 v 13:53 | Reagovat

[4]: Pravda, pravda. :-D

6 nettiex nettiex | 20. srpna 2011 v 16:56 | Reagovat

Hele, trochu si protiřečíš. Nejdřív píšeš, že po jedné knížce spisovatel nejsi... a hned poté, že na počtu knížek nezáleží.
Ale to jen abych si tak rejpla. :-D

Jinak v něčem souhlasím. Především v tom, co z člověka dělá spisovatele. Shodou okolností jsem zrovna posledních pár dní strávila přemýšlením nad tím - protože jsem si zase jednou přečetla něco, co mě prostě dostalo. (Ranger's Apprentice - Hraničářův učeň. Skoro jsem už zapomněla, jak jsem kdysi milovala dobře napsané hrdinské fantasy. No, pokud považuješ fantasy téměř bez magických prvků za fantasy, že jo. xD)
Zasmála jsem se (a že mě není lehké rozesmát. Chci říct, i většinu vtipů ze Zeměplochy přecházím jen s pobaveným úsměvem...), zaslzela jsem, uvěřila jsem, byla jsem napnutá... ačkoliv nevím, nakolik to byla autorova zásluha a nakolik "jenom" moje zaujetí, taková ta jiskra, která někdy prostě přeskočí a někdy ne. Tu autor nemůže na 100% ovlivnit - ať je to brak, nebo kvalitní knížka, někdy ohýnek chytne a někdy ne. (Ovšem - abych nepřeháněla, kdyby nebyl milý Flanagan dobrý autor, nikdy bych si jeho děťátko neoblíbila, že)

Ale abych došla k tomu, co jsem chtěla - spisovatel jsi, když dokážeš někoho chytit za srdce. Jak říkáš. Když ho rozesměješ, dojmeš, když mu ukážeš svůj svět a on se do něj ponoří, on se do něj těší. Pak jsi spisovatel. A je mi jedno, jestli to byla jedna jediná originální povídka, nebo deset tlustých románů. (Četlas Růži pro Algernon od Daniela Keyese? Ten byl pro mě spisovatelem s velkým S a stačilo mi znát JEN tu povídku.)

Během let jsem poznala, že internetové čtenáře je třeba brát s rezervou. Pokud možno hodně velkou. Ale o tom snad není třeba psát, všichni víme.

Jinak... já jsem myslím už tehdy napsala něco v tom smyslu, že než být spisovatelem z povolání, hodím si radši mašli. A pořád si za tím stojím. xD
Ovšem být spisovatelkou - v tom smyslu, ve kterém to vidím já... ano.
Nikam s tím nespěchám. Nedávám si žádná data, "do kdy". Nevím, o čem to bude (no, budu upřímná - i kdyby čistě náhodou ano, mlčím jak hrob a zapírám a zapírám ^^).
A ať už za dva roky či za deset, nezáleží mi na tom. Stejně tak jako nechci řešit otázku a bolestivost vydání. A rozhodně ne nějakou výdělečnost. Protože se děsím spisovatelství jako povolání, nezáleží mi tolik na penězích. To ne. Co chci? Číst názory. Vidět, jak se někdo zabývá mými myšlenkami, jak k němu proniknou, jak se nad nimi zamýšlí. Chci vyvolávat emoce, chci něco malinkatého změnit, kdyby jen na prchavou vteřinku v podobě jednoho úsměvu. Dát lidem kousek ze sebe.
Protože tohle je k nezaplacení.
Nemíchat to s penězi. Peníze si mohu vydělat v zaměstnání. (A ne, neberu je na lehkou váhu. Na to až moc bolestivě poznávám jejich cenu.)

Psaní je jediná věc, ve které jsem ještě idealistkou. Ve které se nechovám - nebo ne moc často - jako šedivá realistka. Jedna jediná ještě čistá věc.
Nikdy bych ji nechtěla "znečistit" obchodním jednáním - cynismem typu "upíři prodávaj tak to budu psát". Nebo tak něco.

A ještě něco - vítězné chlubení? Pokud by to byl někdo, koho znám, jehož blog navštěvuji, jehož práci mám ráda a vážím si jí - či to byl prostě konožák - tak bych ho nikdy v životě nepomlouvala - stejně jako by mě nenapadlo "užírat se zlobou". Ano, jiskřička lítosti by mě bodla. Ano, trochu bych záviděla - ovšem ne tou zlou závistí typu "doufám, že to bude stát za... uchm - a i kdyby ne, tak v mých očích stejně jo!" Jsem jenom slabý člověk, co nadělám. :)
Ale na druhou stranu: Vždyť moje budoucnost je přece moje budoucnost - a to "cizí" úspěch nikdy neovlivní. Moje psaní je moje psaní. A tak to také má být.
Kdybys to byla ty, Tenny, nebo třeba strigga, Akumakirei, Minata, atakdále, kdokoliv z vás - já bych vám to přála. A to upřímně. Proč ne? Další splněný sen, ten sen, který mám i já, který má tolik z nás. Vždyť je to přece dobře.
Po všech těch letech internetového povídkaření bych ani nemohla jinak. Kdysi bych možná uvažovala jinak, dnes... dneska už ne. Koho si vážím, k tomu se přece nebudu chovat jako ke kusu hadru, jako nějaká uražená malá holčička, no tak. Ve psaní je každý svého štěstí strůjcem. Ne, neplatí to na 100%. Ale trochu přece ano.
Knížku bych si přečetla a pak sdělila upřímný (pozn. ano, upřímný. Jiné nevedeme, zkuste to o dům dál.) názor, to bych udělala. Jak říkám - v literatuře chci zůstat... čistá. A zatím mi to jde.
A pokud by to byl někdo, koho neznám? Mno, upřímně - pochybuju, že bych se o existenci jeho či její knížky vůbec dozvěděla, takže tak. xD

Ale jo, připomíná mi to jednu věc... nedávno sestra půjčila knihu Dvě zrcadla od Karoliny Limrové. Taky česká ffkářka, jak jsem zjistila. A co jsem ani nemusela zjišťovat - věnovala se Twilightu. Je to cítit z každé stránky, protože celá ta knížka je v podstatě... jemně vyjádřeno, silně inspirovaná oním příběhem. Znáte ji tu někdo? Ale co jsem tím chtěla naznačit: až bude někdo z vás vydávat knížku, doufám, že to bude stát za to - nebo si na vás vždy-upřímná nettuška pěkně smslne! xD

Btw - v tom starém článku se zmiňuješ, že člověk nemůže být dobrý spisovatel i malíř. Ale může, jasně že jo. Aife! (četlas Bílý písek? ^^)

7 Tenny Tenny | Web | 21. srpna 2011 v 21:22 | Reagovat

[6]: Uff... Tomu říkám dlouhý příspěvek. :D
Jinak to protiřečení... Blbě jsem to formulovala, díky za upozornění. Myslela jsem, že po jedné knížce ještě nejste velký pán spisovatel, co se tím může živit. :) (opravím to)

Co se týče té zloby a nenávisti, asi jsem použila příliš drsná slova. Ale ten odstavec jsem nevztahovala na nikoho, koho si vážím ani na moje přátele. To totiž pro mě nejsou "lidi z internetu", nějací čumilové skrytí za anonymními přezdívkami, kdežto živé bytosti. A těm bych to přála. O nich totiž vím, že si to zaslouží.
A ono taky záleží na člověku. Už jsem si všimla, že ty si narozdíl ode mne klidná duše, co se celkem mile projevuje, pokud jí někdo nedá dobrý důvod se rozzlobit. Já jsem cholerik zmítaný emocemi, kterého rozzlobí kdejaká maličkost a když si všimnu, že nějaká patnáctiletá fanynka Stmívání se chlubí, že v brzké době vydá knížku, pije mi to krev. Nebo je to možná lítost, že nedokážu být lepší než ona, že se mi ve složkách hromadí první díly věcí, které nikdy nedopíšu a že místo toho, abych se ve psaní zlepšovala, tak se zhoršuji. Je to otravná sebelítost, ale v poslední době (čímž myslím asi tak 2 roky) jsou mé příběhy jen neoriginální a neustále se opakující věci, které nechci zveřejňovat. Takový BLOK s velkým B. Mám pocit, že abych se dokázala odlepit ode dna, musím úplně změnit svůj způsob myšlení, ale jde mi to pomalu a špatně.
Ale i když milé slečně "já budu spisovatelka, heč!" závidím, většinou jí tam napíšu milý a podporující komentář. Možná trochu pochybný, nebo upozorňující na některé zádrhely, ale rozhodně ne onu trpkost, kterou ve skutečnosti cítím, protože vím, že by to nebylo fér. (navíc někteří tam opravdu tu hnusnou cynickou připomínku napíšou)

Já ti nevím, když čtu tvoje komentáře, vždycky se pak cítím jako děsný zloun, co nenávidí svět. :-D
Jinak, pokud nějakou knížku někdy vydám, slibuji, že bude stát za to. S mým perfekcionismem a puntičkářstvím by ani jiná možnost nepřicházela v úvahu. :-D

A co s týče starého článku... Ten už není aktuální, takže se s tebou nebudu hádat. Existují dobrý malíři a zároveň spisovatelé. Myslím ale, že mistrovství v obou odvětvích dosáhnout nelze, protože oboje jsou nesmírně náročné na čas. (bohužel, většinou ale platí, že člověk bývá buď mizerný malíř, nebo mizerný spisovatel. Na to narážím u úžasných malířů, kteří kreslí sic nádherné ale příběhově nepoužitelné Mary Sue a tak podobně.)

Hm a teď jdu trochu upravit tenhle článek. On byl stejně napsaný v "heat of the moment" a taky to tak vypadá. :-D

8 nettiex nettiex | 22. srpna 2011 v 12:15 | Reagovat

[7]:
Jo, nikam jinam nepíšu takové romány, jako sem. :-x

Hehe, já a klidná duše? :D Já umím být takový cholerik, že... no fajn, mlčím, nebudu si kazit pověst, že. :D
Ale jo, já tě chápu. A k těm slečnám... no, upřímně, žádnou konkrétní neznám, takže tak. xD Ale být v takové situaci... asi bych taky pogratulovala. Jenže v případě, že by se mi ta knížka po přečtení nelíbila, dala bych to patřičně najevo. Ať už by to byl kdokoliv.
A kdyby to byla jen taková hláška, "budu (v blíže neurčený čas) spisovatelkou (i když neumím psát)!" - no... nad tím se dá jen mávnout rukou. A navíc... kdo ví. Třeba jednou bude, no. Její věc, její problém, její sen.

Hádat se s tebou taky nebudu, ani jsem to neměla v úmyslu - máš pravdu, být mistrem v obojím dokáže fakt málokdo. Nicméně... přiznám se, že si prostě nedokážu jakoukoliv možnou příležitost ke kritickým a puntičkářským řečičkám odpustit. (K ohromné radosti mého okolí, samozřejmě. xD) :-D

Ale víš, co je zvláštní? Poslední dobou jsem uvažovala podobně. Že nedokážu vymyslet nic jiného... mít svoje téma je fajn, ale když mají všechny tvé práce stejný... pocit, tak je něco špatně.
Ale nevím, prostě tomu dávám čas. Nic jinýho mi tak jako tak nezbývá, že. :)

A ještě nakonec... po jedné knížce nejste velký pán spisovatel, co se tím může živit... zase obchodní jednání, nééé! :-D

9 Barbora Barbora | E-mail | 25. srpna 2011 v 16:16 | Reagovat

Tak teď nevím, co mám říct. Když jsem v tvém předchozím článku psala, že mi vyjde kniha, nechtěla jsem se chlubit. Jen si myslím, že je namístě, aby se vědělo, že aby vyšla kniha ve skutečném nakladatelství, nemusí mít člověk známé ani z doby čekání zšedivět.

A teď ani nevím, co si myslet o tom, když jsi psala, že si mou knihu přečteš:-)

A teď ke spisovatelství. Myslím si, že prvním krokem je věřit sám sobě. Z vlastní zkušenosti vím, že krize přicházejí a odcházejí, stejně jako bolí urážky vašeho díla od člověka, který neví, kolik času jste stvoření "svého literárního světa" obětovali. Důležité je cítit, jak moc jste na své dílo hrdí, i když přicházející kritiky vás srazí k zemi, je třeba roztáhnout křídla a letět opět vstříc výšinám. Ale pozor, zase ne moc vysoko! :-)

Zkrátka a dobře, spisovatele nedělají slova poskládaná ve věty, ale jeho příběh, který prožívá a dokáže přinutit ostatní lidi, aby jej prožili taky.

10 Tenny Tenny | Web | 29. srpna 2011 v 18:49 | Reagovat

[9]: Tenhle článek rozhodně nebyl narážkou na tvůj komentář, aby bylo jasno. :-D
Jinak, co si budeš myslet, to je na tobě. Prohlášení na internetu nikdy nelze brát na pevnou váhu, ale pokud chceš vědet, co jsem si doopravdy myslela - říkala jsem si, že pokud mě zaujme ta anotace, možná si jí přečtu.

Takže, abych to nestrkala do dvou komentářu - přečetla jsem si jí. Musím upozornit, že v první větě máš dvě pravopisné hrubky. ( mýtina, výjimečná)
A teď nevím, jestli si jí přečtu. Vyjde až za rok, bůh ví, jak to v té době bude, ale ta anotace mě trochu zklamala. Jistě, některé nápady se v literatuře opakovat musí, ale přijde mi, že v tom krátkém shrnutí se jich opakuje až moc.  Nevím, možná že ta knížka bude jiná, než jak se mi teď jeví, člověk by neměl být zakalen předsudky.
A to nepíšu v záchvatu závisti a zloby. Přiznám se ale, že opravdu nemusím hrdiny, co jsou "jiní", všeobecně. Asi proto, že jsem neslyšící a opravdovou jinakost si představuju jinak.

Dále bych řekla, že nezáleží na počtu hodin strávených psaním, ale na výsledku. Pokud napíšeš špatnou povídku, je celkem jedno, jestli jí člověk psal dva dny nebo měsíc.

A tvá poslední věta je v podstatě to, co říkám ve svém článku. :-)

11 strigga strigga | 31. srpna 2011 v 20:51 | Reagovat

Začtu se do článku, začtu se do komentářů a znenadání v nich narazím na své jméno... :)
Mno, z mé strany to asi nebude zrovna kilometrový příspěvek, ale jelikož je pro mě tohle téma něčím důležité, zkusím se taky ozvat. Pro mě je spisovatelství čistě niterná záležitost... a když už o tom mluvíme, měla bych asi ještě zmínit, že "spisovatel" je jenom slovo - a jako takové má spoustu, nepřebernou spoustu významů... já třeba, klidně se přiznám, sama sebe tak trochu považuju za spisovatelku. Tedy, mám raději slovo Autor :) ale na tom celkem vůbec nezáleží.
V zásadě s tebou ve většině těch "hlavních" věcí souhlasím... ale doplnila bych něco z toho, co už za mě naštěstí doplnila nettiex. :D Závist, to je hnusná věc... ale na lidi, kteří vám závidí jen tak z principu, přestože vás možná ani neznají, na ty se můžete vykašlat. A kdyby mi někdo z mých přátel, z Konohy nebo odkudkoli, oznámil, že mu vydali knihu... dokonce si myslím, že by ve mně ani nebodl osten lítosti. Jemu vydali tu "jeho". A jestliže já mám sen a tomu snu věřím, pak mně jednou možná vydají tu "moji"... a jestli ne, tak si ji jen nechám vytisknout a svázat, vnutím ji pár přátelům a budu šťastná, že je tu pro ně a pro mě. V jistém smyslu jsem asi sobec, nechci psát "pro lidi"... jestli někdy něco vydám a jestli to vůbec někdy někdo bude číst, pak ho prostě jen "nechám nahlédnout do svého světa".
Nemám ráda "rady začínajícím spisovatelům" a podobné věci... podle mě by si každý měl přijít na svou vlastní cestu :) Vlastně... se k mému osobnímu názoru nejvíc blíží tvé hezky podané "je to na vás".
Děkuju za tenhle článek, donutil mě se na chvilku zastavit, zamyslet a utřídit si myšlenky... ^^

12 strigga strigga | 31. srpna 2011 v 20:54 | Reagovat

Ólalá, tento způsob komentování zdá se mi poněkud zmatený :) pardon, ale snad si z toho myšlenku vyzobete xD

13 Barbora Barbora | 1. září 2011 v 12:57 | Reagovat

[10]:
V pohodě, já o tom vím, že ta anotace zní dost "proflákle". Proto jsem psala, že je to jen provizorní, ono to chce opravdu přečíst celou knihu, (což nepovažuj za pobídku, je to jen na tobě, jestli si ji přečteš, půjčíš v knihovně, nebo ani jedno z toho...) někdy totiž mohou věci, které zní a začínají stejně, dopadnout docela úplně jinak...

14 Tenny Tenny | Web | 6. září 2011 v 22:24 | Reagovat

[11]: Na co všechno člověk nenarazí! :D
Autor je dobré slovo, ale přijde mi takové neurčité, protože se netýká jenom psaní, ale vlastně čehokoliv, od malování až po patenty a projekty. :) Já sama sebe označuji za "pisatele", protože spisovatel nejsem a písálek snad také ne. :-D

A jak já říkám, ty a nettiex jste klidné a nekonfliktní duše. Já jsem holt cholerik a všechno prožívám.
Ona je otázka, jestli by člověk měl psát pro sebe, nebo pro jiné, ale to je trochu na dlouhé lokte na řešení v komentářích, tak možná napíšu úvahu na tohle téma v příštím článku. :)

[12]: Myšlenka vyzobnuta, doufám. :-D Jinak jsem ráda, že se článek líbíl. ^^

15 Tenny Tenny | Web | 6. září 2011 v 22:47 | Reagovat

[13]: No jo, jenže když se lidem nebude líbit anotace, nepřečtou si jí. Knížka může být dobrá, ale většina lidí jen přelétne obálku, přečte text na předsádce a tím to hasne.
Zkusila jsem se na tu anotaci podívat, jestli ti to nevadí a trochu jí předělala, jak by třeba zaujala mě. (já vím, že je provizorní, ale od provizorní je jen krůček k oficiální ^^)

"Už od okamžiku, kdy malou Vilanu našli opuštěnou uprostřed lesa, bylo jasné, že tahle dívka obyčejná nebude. Ale být výjimečný a jiný znamená také být sám na všechno, co by snad mohlo přijít. Vilana sice získává nové přátele s nástupem do školy pro podobně nadané jedince, ale každá strana má dvě mince, se světlem musí přijít i temnota.
Stín a jeho noshledi se blíží... A Vilana se bude muset vypořádat nejen se svým strachem a obavami, ale i s touhou po lásce a rodině, kterou vlastně nikdy nepoznala.
Vilana je výjimečná, může ale být i šťastná?"

Ehm, tak něco. :D (pokud jsem tam napsala nějakou blbost, omlouvám se) Dodala bych tam ještě nějaké podrobnosti, ale není mi známo, o jakou školu se jedná, jak je to s tím Stínem, kolik je Vilaně let a podobně... Ale to je jedno. Třeba ty dvojčata bych nezdůrazňovala, to může být úplně fuk. O jakou přesně se jedná schopnost bych tam ale přidala. (je to  klasická magie, nebo nějaká zvláštní schopnost jednoho zaměření, jako telepatie nebo neviditelnost a podobně...)

S tím přečtením... Když na ní narazím, tak uvidím. :D

16 Ba Ba | 8. září 2011 v 15:56 | Reagovat

[15]: Jako inspirace je to dobré, takže děkuji, možná něco použiju, i když cítím většinu věcí jinak, asi především to, že "obdařená" schopnostmi je tam opravdu jen ona (nepočítám - li Stína). Vilana chodí na úplně obyčejný gympl jako já a spousta jiných lidí tohoto světa. :-)
Ale jak jsem řekl, děkuji.

17 Barbora Barbora | 8. září 2011 v 15:57 | Reagovat

[16]: *jak jsem řekla (nechci působit jako nevyrovnaná osobnost)

18 Tenny Tenny | Web | 8. září 2011 v 18:56 | Reagovat

[16]: Šak to taky bylo míněno jenom jako inspirace, já bych si na obálku knížky tohle taky nedala. (je to moc... cheesy.) :-D
Ona ta ukázka od tebe byla taková dost neurčitá, třeba z ní nebylo jasné, kterých 13 let jejího života (jestli je to myšleno od narození a právě je jí třináct, nebo jestli se u ní kouzelné schopnosti objevili třeba ve dvou letech a od toho bodu knížka popisuje těch třináct let), potom "něco jako gympl" mě právě zavedlo k domněnce o magické škole. (Buď je to normální gympl, nebo to není gympl a je to střední škola nebo učiliště. :-D )
A to s těmi "stoupenci zla" zní divně, až moc určitě, ono je lepší mlžit pro navnazení. :D ("ale na škole se nachází zlo") A taky by bylo fajn přiblížit ty zvláštní schopnosti, ono jenom "výjimečná a jiná" zní trochu samolibě. :D

Je to hlavně tvoje knížka, že, takže jakou si jí uděláš, takovou jí budeš mít a je to čistě na tobě. ;-)
A není zač. Ber to jako takovou "předzpětnou" vazbu.

[17]: Už jsem se lekla, že si snad chlap a Barbora je tvůj pseudonym. :-D

Jinak jestli tě moje řeči už nebaví, nemusíš mi odpovídat. :D (ale ráda bych se koukla na ty tvoje internetové stránky)

19 Barbora Barbora | 10. září 2011 v 13:39 | Reagovat

Tak chlap fakt nejsem! A co se týče tvých rad, jsem za ně vděčná, zkušenosti teprve sbírám.  
Internetové stránky teprve dělám, hodlám je zprovoznit nejdříve začátkem roku (2012), vzhledem k tomu, že kniha vyjde AŽ v druhé polovině roku.
Ale až budou, dám vědět. :-)

20 Tenny Tenny | Web | 10. září 2011 v 14:33 | Reagovat

[19]: Není zač, já taky nejsem nijak zkušená v psaní samotném, akorát jsem toho hodně četla. (i když, hodně... To záleí na úhlu pohledu :D )
Tak až je zprovozníš, ozvi se, ráda se na ně podívám. :-)

21 Barbora Barbora | 11. září 2011 v 17:37 | Reagovat

[20]:Platí:-)

22 strigga strigga | 12. září 2011 v 17:26 | Reagovat

Ne že by mě netěšilo, že těžkého neurotika se sklony ke schizofrenii a vražedným úmyslům považuješ za klidnou a vyrovnanou duši :D ovšem děkuji... :-)

23 nettiex nettiex | 13. září 2011 v 14:26 | Reagovat

[22]:
Ano, člověka pak napadá, jaký musí člověk být, aby ho Tenny za klidnou duši nepovažovala. :-D *také klidná a vyrovnaná duše xD*

24 Tenny Tenny | Web | 14. září 2011 v 11:20 | Reagovat

[22]: Vražedné úmysly? Trochu mě děsíš. :D Jinak, jelikož tě neznám osobně, tak můžu soudit pouze podle drobtů z internetových diskuzí a z těch na mě působíš jako přemýšlivý a uvážlivý typ. Já většinou píšu co mi na prsty přijde a často při tom nepřemýšlím a podaří se mi někoho urazit, nebo něco napsat jinak, než jsem myslela. Ale není zač. :-D

25 Tenny Tenny | Web | 14. září 2011 v 11:23 | Reagovat

[23]: Znám dost neklidných duší, by ses divila. A až se spolu plameně pohádáme (což se mi na netu děje často), tak tě z kolonky odstraním. Jinak viz předchozí koment. xD Dámy, já vás ocením a vy se eště stěžujete! Styďte se! :-D

26 Karamelka Karamelka | Web | 14. září 2011 v 19:59 | Reagovat

Každý sen má cenu a zaslouží si šanci splnit :-) Už jen ten pokus o to pro někoho znamená mnoho :-) Být spisovatelem není jednoduché...v tom s tebou souhlasím :-) I já si občas čtu své staré články a divím se, jak jsem mohla něco takového napsat :-D Ale napsala jsem to, protože jsem to tak cítila a chtěla to tak napsat. Nelituji toho :-)
I když píši povídky, je to jen díky seriálu, který mám tak moc ráda :-) Je pravda, že napíši i něco jiného, ale většinou je to jen krátká povídky :-) Ale doufám v to, že jednou dokáži vymyslet svůj svět a dát mu život :-)

27 Véčko Véčko | Web | 24. září 2011 v 11:11 | Reagovat

No, páni, jako kdybys mi mluvila z duše. Nemám k tomu článku snad ani co dodat, protože zcela vystihuje moje pocity. Nepovažuji se za člověka sobeckého nebo žárlivého a nebo chtivého, ale je naprostá pravda, že mě hrozně mrzí, když vejdu do knihkupectví a najdu tam nově vydané knížky se jmény, která jsem nikdy neslyšela. Přeju si, aby tam bylo jméno moje a představuju si jaké by to bylo, kdyby tomu tak bylo a jak by se lidi na mou knížku tvářili. Nikdy jsem neplánovala do budoucna být spisovatelkou, i když mě hodně lidí do toho doslova nutilo, ale zkrátka si myslím, že je za tím hodně práce a námahy a také času, který jsem rozhodně schopna obětovat, ale svět, ve kterém žijeme nám zkrátka tuto šanci nedává. Lidé musí myslet na to, kde vzít peníze, je to kruté, ale je to tak. Píšu pro zábavu, pro stálé čtenáře, pro sebe, abych zkrotila svou fantazii a sním o tom, že někdy vydám alespoň malou sbírku povídek, ve které se světu svěřím se svými pocity. Snad to jednou vyjde. :-)

28 Tenny Tenny | Web | 24. září 2011 v 11:36 | Reagovat

[26]: Podle ikonky jsem myslela, že půjde zase o nějaké ty Upíří deníky a podobné věci, co je dneska v módě a koukám, ty píšeš na Bones! :D Tak v tom případě přeji hodně štěstí, zrovna tenhle seriál patří mezi mé velké oblíbence. Na 7. řadu a na miminkovské problémy se těším nesmírně. :) Držím palce i v nefanfikcovém odvětí. ;)

[27]: Nic člověka nepotěší víc, jako když se mu podaří vystihnout, co si myslí i ostatní.
Také se nevidím jako profesionál, ale jedna malá knížečka... To by bylo moc fajn. :) Držím palce. :-D

29 Sikar Sikar | Web | 3. února 2012 v 14:30 | Reagovat

Dobrá, o tomto článku jsem neměl ani potuchy, až dnes ke mně někdo odsud přišel a...

Díky. Už za formulaci "až", namísto "pokud".

Máš u mě kofolu

30 Kia Kia | Web | 24. července 2012 v 15:09 | Reagovat

Krásný článek! :D Psát jsem začala asi ve 12ti letech, jen proto, že mě to bavilo a vydrželo mi to dodnes. Jenže čím víc píšu, tím víc chci svá díla ukazovat lidem a tím víc se chci stát dobrou spisovatelkou. Hold mě čeká ještě dlouhá cesta, ale tak co, kdyby jsem všechno dostala bez boje, byla by to moc velká nuda ^^

31 Tenny Tenny | Web | 9. srpna 2012 v 13:28 | Reagovat

[30]: Díky.
Michodem, jestli chceš být dobrou spisovatelkou, dej si pozor na gramatiku, může být někdy záludná. ;) Píše se "holt" a ne "hold" - slovo hold se používá pouze ve smyslu "vzdávat někomu hold".
(a ano, hodně lidí píše "hold", ale ti všichni to mají špatně. :-D )

32 Honza Honza | Web | 2. ledna 2013 v 21:29 | Reagovat

To jsem si potřeboval přečíst :) Díky

33 DorothyInami DorothyInami | E-mail | 19. července 2017 v 4:09 | Reagovat

Revolutional update of SEO/SMM software "XRumer 16.0 + XEvil":
captcha solving of Google, Facebook, Bing, Hotmail, SolveMedia, Yandex,
and more than 8400 another size-types of captchas,
with highest precision (80..100%) and highest speed (100 img per second).
You can connect XEvil 3.0 to all most popular SEO/SMM programms: XRumer, GSA SER, ZennoPoster, Srapebox, Senuke, and more than 100 of other software.

Interested? You can find a lot of introducing videos about XEvil in YouTube.
See you later ;)

XRumer20170718

34 DavidsoB DavidsoB | E-mail | 28. července 2017 v 21:45 | Reagovat

VasTutNet точка  ru  удалим негативные отзывы о Вас,разместим положительные,Спецалист по удалению плохой негативной информации в сетикак удалить информацию о себе  Удалим всю негативную информацию ,разместим положительные отзывы.Привлечение трафика аналог яндекс директа и гугла Агентство репутации Вастутнет VasTutNet точка ру!

35 CarolynCrorm CarolynCrorm | E-mail | 4. srpna 2017 v 20:45 | Reagovat

Absolutely NEW update of SEO/SMM package "XRumer 16.0 + XEvil 3.0":
captcha regignizing of Google, Facebook, Bing, Hotmail, SolveMedia, Yandex,
and more than 8400 another types of captchas,
with highest precision (80..100%) and highest speed (100 img per second).
You can connect XEvil 3.0 to all most popular SEO/SMM programms: XRumer, GSA SER, ZennoPoster, Srapebox, Senuke, and more than 100 of other programms.

Interested? There are a lot of impessive videos about XEvil in YouTube.
You read it - then IT WORKS!
See you later ;)

XRumer201708

36 CarolynCrorm CarolynCrorm | E-mail | 5. srpna 2017 v 12:39 | Reagovat

Revolutional update of SEO/SMM software "XRumer 16.0 + XEvil 3.0":
captcha regignizing of Google, Facebook, Bing, Hotmail, SolveMedia, Yandex,
and more than 8400 another types of captchas,
with highest precision (80..100%) and highest speed (100 img per second).
You can connect XEvil 3.0 to all most popular SEO/SMM software: XRumer, GSA SER, ZennoPoster, Srapebox, Senuke, and more than 100 of other programms.

Interested? There are a lot of demo videos about XEvil in YouTube.
You read it - then IT WORKS!
Good luck ;)

XRumer201708

37 CarolynCrorm CarolynCrorm | E-mail | 5. srpna 2017 v 18:01 | Reagovat

Absolutely NEW update of SEO/SMM software "XRumer 16.0 + XEvil 3.0":
captchas regignizing of Google, Facebook, Bing, Hotmail, SolveMedia, Yandex,
and more than 8400 another size-types of captcha,
with highest precision (80..100%) and highest speed (100 img per second).
You can connect XEvil 3.0 to all most popular SEO/SMM software: XRumer, GSA SER, ZennoPoster, Srapebox, Senuke, and more than 100 of other software.

Interested? You can find a lot of impessive videos about XEvil in YouTube.
You read it - then IT WORKS!
Good luck!

XRumer201708

38 LeeannBix LeeannBix | E-mail | 10. srpna 2017 v 20:15 | Reagovat

Absolutely NEW update of SEO/SMM software "XRumer 16.0 + XEvil 3.0":
captcha breaking of Google, Facebook, Bing, Hotmail, SolveMedia, Yandex,
and more than 8400 another subtypes of captchas,
with highest precision (80..100%) and highest speed (100 img per second).
You can connect XEvil 3.0 to all most popular SEO/SMM programms: XRumer, GSA SER, ZennoPoster, Srapebox, Senuke, and more than 100 of other programms.

Interested? There are a lot of demo videos about XEvil in YouTube.
You read it - then IT WORKS!
See you later ;)

XRumer201708c

39 Dol33lardit Dol33lardit | E-mail | 13. srpna 2017 v 6:21 | Reagovat

<b>Добро пожаловать на наш сайт</b>
<b>V.I.P. Услуги
OpenVPN
DoubleVPN Service
Proxy/Socks Service</b>
<a href=http://0.00000007.ru/2#11a65VAdZK>
<img>http://0.00000007.ru/3#wC9Fkn8b00</img>
</a>
------------------------
Постоянно огромное количество socks и proxy серверов online
на данный момент: 33557 IP в 198 странах мира
<b>Высочайшая анонимность - мы гарантируем, что наши прокси сервера целиком и полностью анонимны</b>
(тоесть не ведут логов и не модифицируют http заголовки)</b>

Шифрация траффика до сокс сервера, собственные технологии туннелирования траффика!
Сверхнадёжная защита IP и всех абсолютно соединений без использования VPN
Возможность защищённого соединения с сокс серверами включена на всех тарифах! Замаскировать или поменять ваш IP можно 2-я кликами мыши.

<b>Совместимо с Windows 2k/2k3/XP/Vista/Seven/Win8
Совместимо с MacOS, Linux, BSD (100% работоспособность через WINE)
Совместимо с любыми виртуальными машинами</b>

Безусловно САМЫЕ доступные цены на анлимитный доступ при высочайшем качестве
Наше правило - больше покупаешь - меньше платишь
Возможность выбора наиболее подходящего анонимного прокси сервера - фильтрация по маске
-IP Hostname Language Uptime Country City Region-
Неизрасходованные прокси не сгорают при завершении времени действия аккуанта.
ICQ бот на всех абсолютно тарифных планах!
<b>Высококлассная техподдержка</b>
Автоматическая оплата средствами популярных платёжных систем WebMoney , PerfectMoney и BITCOIN
Полностью Анонимный VPN Сервис
Доступ по защищённому https протоколу
<b>Всё что надо для получения доступа это зарегистрироваться и произвести оплату!</b>

<a href=http://0.00000007.ru/2#sx0CFvM90p>Vip proxy</a>
__________
блокировка видео вконтакте
настрою прокси сервер
+как обойти блокировку +в вк пользователя
купить usa proxy

40 Avia777Kl Avia777Kl | E-mail | 17. srpna 2017 v 2:13 | Reagovat

<b>Авиабилеты по РУ за 60 процентов от цены кассы.</b> по МИРУ - 50%| <b>Телеграмм @AviaRussia</b> только этот, другие не используем.

Надежно. Выгодно. Без слётов. И БЕЗ каких-либо проблем.

Оплата:
ЯндексДеньги, Webmoney (профессиональные счета)
Рады сотрудничеству!
________

недорогие авиабилеты москва ереван
недорогие билеты авиабилеты
авиабилеты купить дешево туту
купить авиабилет дешево без комиссии
недорогие авиабилеты +в европу

41 DannyCinia DannyCinia | E-mail | Web | 19. srpna 2017 v 18:48 | Reagovat

ВНИМАНИЕ!!! Ядекс и отношение к клиентам смотреть всем!!!
Посмотрел и был в ШОКЕ....
Вот ссылка на Ютуб
https://www.youtube.com/watch?v=IdYDpLcuVnA

42 Agustincarry Agustincarry | E-mail | Web | 11. září 2017 v 21:21 | Reagovat

cbd oil for pain dosage how much cbd oil for pain relief <a href=https://foursquare.com/user/443144060/list/baby-boomer-medical-well-being-insurance-coverage>miracle cbd oil for sale amazon</a> cbd oil for pain relief

best cbd oil for pain reviews cbd oil for anxiety in dogs <a href="https://www.kiwibox.com/lenore3hof789/blog/entry/141397247/what-a-drag-israeli-firm-grows-highless-marijuana/">cbd oil for cancer treatment</a> cbd oil for anxiety reviews

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.